مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- اجرای موفق محدودیت‌های کرونایی، کشف 2900 لیتر پیش ساز مواد مخدر، تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش، راه اندازی خط پروازی بندرعباس- مسقط، توزیع 2700 تن کالای اساسی و آغاز طرح حاج قاسم سلیمانی از مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته ( هشتم تا ۱۴ آذرماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

شنبه گذشته استانداری هرمزگان با صدور نامه ای از ادارات و نهادهای دولتی خواست نام غیرمصوب بوموسی را به جای ابوموسی استفاده نکنند.

در این نامه عنوان شده بود: نام «ابوموسی» سال ۶۱ در هیات دولت مصوب شده و پس از آن هیچ پیشنهادی برای تغییر آن به «بوموسی» مطرح و مصوب نشده است.

اقتصادی

استاندارهرمزگان گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده، اسکله نفتی حرا و مرحله نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

فریدون همتی روز چهارشنبه گذشته در نشست بررسی مشکلات سه طرح نفت و انرژی شرکت بهین‌پالایش، اسکله نفتی حرا و پالایشگاه نفت سنگین قشم اظهارداشت: نخست شرکت بهین پالایش نفت قشم با ظرفیت تولید ۳۵هزار بشکه نفت سنگین تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح های گازرسانی در شهر بندرعباس نیز اعلام کرد: مراحل ۶ و ۷ گازرسانی به شهر بندرعباس تا پایان سال جاری تکمیل و افتتاح و مرحله هشتم این طرح نیز تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مطالعه مرحله دوم طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی با هدف بررسی برنامه و ساماندهی ترافیک جاده ای درون این مجتمع آغاز شد.

علیرضا محمدی کراجی ران روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: هدف این طرح در واقع ساماندهی ترافیک جاده ای درون مجتمع بندری شهید رجایی و شبیه سازی ترافیک با هدف سهولت رفت وآمد و سرعت بخشی در امر جابجایی کالا است.

شنبه گذشته پرواز بندرعباس – مسقط توسط هواپیمایی تابان برقرار شد و طبق اعلام اداره کل فرودگاه های هرمزگان ، روز شنبه هر هفته پرواز رفت از بندرعباس به سمت مسقط و ساعت ۱۵ از سمت مسقط به بندرعباس حرکت می‌کند و امکان افزایش تعداد پروازها براساس میزان تقاضا وجود دارد.

یکشنبه گذشته از سوی همتی استاندار هرمزگان اعلام شد: ٢٦٤هزار تن کالای اساسی و مواد ضروری مورد نیاز در تولید کشور از ۱۸آبان امسال تاکنون از گمرکات استان ترخیص شده است.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان گفت: حدود ۶ هزار نفر در استان از زمان آغاز این طرح در شهریور ماه تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

صدیقه مظفر روز چهارشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: شناسایی و تعیین مزیت‌های شغلی هرمزگان با همکاری دستگاه‌های مختلف متولی اشتغال هرمزگان انجام گرفت که براساس آن در ۱۹ رشته مختلف مشخص شد.

رییس سامان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ظرفیت سازی بسیار مناسبی در صنعت مرغ گوشتی استان صورت گرفته و با توجه به عملکرد واحدهای تولیدی مشکلی در تامین آن وجود نخواهد داشت.

علی باقرزاده همایی شامگاه پنجشنبه گذشته در نشستی ویدئوکنفرانسی پیرامون تولید گوشت مرغ و مشکلات سامانه بازارگاه نهاده های کشاورز که با حضور وزیر و مسوولان سازمان جهادکشاورزی برگزار شد، افزود: برنامه ریزی لازم جهت تولید گوشت مرغ موردنیاز ماه‌های پایانی سال انجام شده و باتوجه به تخصیص سهمیه نهاده ها، نرخ مصوب تنظیم بازار گوشت مرغ در حال پیگیری می‌باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی ملکفند حداقل ۱۰ درصد اعتبارات خود را با اعلام فراخوان موضوع های مورد نیاز به پژوهش اختصاص دهند.

صالح دریانورد روز سه شنبه گذشته اظهار داشت: این کار باید در راستای عملیاتی کردن جزء ۲ بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۹ انجام توسط دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۷۵۹ تن انواع کالای اساسی شامل مرغ، روغن، برنج و شکر به منظور تنظیم بازار و حمایت از مردم در این استان درحال توزیع است.

خلیل قاسمی روز سه شنبه گذشته در حاشیه بازدید از روند توزیع این اقلام اساسی در سطح شهر بندرعباس افزود: در این راستا ۸۸۹ تن شکر، ۷۵۰ تن برنج هندی، ۶۰۰ تن روغن و ۵۲۰ تن حواله مرغ منجمد به هرمزگان تخصیص یافته که تاکنون ۲۲۰ تن مرغ منجمد و ۵۰۶ تن برنج هندی در استان توزیع شده است.

هفته گذشته ۲۷ طرح محرومیت‌زدایی در دهستان سیاهوی شهرستان بندرعباس با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به بهره برداری رسید.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای اجرای این تعداد طرح ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان تامین شده است.

سردار اباذر سالاری افزود: این طرح‌ها در قالب احداث مسجد، راه روستایی، احداث خانه عالم، بازگشایی پل و کانال کشاورزی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از بهره برداری چهار مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان امسال خبر داد.

امین قصمی روز دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این مجتمع ها، ۲۹ روستا با جمعیت ۱۳ هزار و ۹۶۸ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می شوند.

هفته گذشته طرح جامع ساخت شهرک مسکونی "دوتیس " در شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان بررسی و پس از رفع برخی ایرادها به تصویب رسید.

اجتماعی

زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و ۶ دهم ریشتر در ساعت هفت و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه صبح روز یکشنبه گذشته شهرستان بستک در استان هرمزگان را لرزاند که این زلزله خسارت جانی و مالی نداشت.

چهارشنبه گذشته طرح حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در قرارگاه عملیاتی محله اسلام آباد بندرعباس آغاز شد و این طرح به مدت سه ماه ادامه دارد و در قالب آن سه تیم عملیاتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شده است.

با پایان طرح جامع محدودیت های کرونایی، وضعیت هرمزگان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد و روند ابتلا به این ویروس طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در این استان تا حدودی کاهش یافت.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان پنجشنبه شب گذشته در این خصوص گفت: سه شهرستان‌ بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

سعید ناجی افزود: از روز شنبه پانزدهم آذرماه اداره‌های عمومی در شهرستان های نارنجی با حضور ۵۰ درصد کارکنان و در دیگر شهرستان‌های هرمزگان دارای وضعیت زرد با حضور دو سوم کارکنان فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: مشاغل سطح سه و چهار در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک از روز شنبه تعطیل خواهند بود و در سایر شهرستان‌ها که در وضعیت زرد قرار دارند فقط مشاغل سطح چهار تعطیل است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت ویژه از تامین مسکن پرستاران، گفت: برای تحقق این موضوع باید تعاونی تشکیل شود و استانداری نیز از طریق اداره کل راه و شهرسازی و تامین زمین و همچنین کمک های ویژه در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن ، از این موضوع حمایت می کند.

فریدون همتی پنجشنبه شب گذشته در نشست با اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری استان هرمزگان اظهار داشت: پرستاران قشر زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند و همه ما قدردان پرستاران، پزشکان و دیگر نیروهای کادر درمان هستیم .

انتخابات نظام صنفی رایانه ای هرمزگان با رعایت دستورکارهای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کرونا روز جمعه گذشته در بندرعباس برگزار شد و اعضای اصلی هیات رییسه آن مشخص شدند.

دوشنبه گذشته بدنبال دستور ویژه استاندار هرمزگان مبنی بر تهیه منزلی مناسب برای بانوی بندرعباسی که هفته گذشته، محل سکونتش توسط ماموران شهرداری تخریب شده بود، با کمک هزینه بهزیستی و موسسه علوی وابسته به بنیاد مستضعفان خانه‌ای برای او رهن شد.

نظامی، قضایی، انتظامی

معاون روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اعلام کرد: پاسداران گمنام امام زمان(عج) ۱۱۶ گالن ۲۵ لیتری به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر و روانگردان در پارسیان کشف کردند.

سرگرد پاسدار محمد سالاری شامگاه سه شنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: این موادشیمیایی با حمایت‌های دستگاه قضایی پارسیان از یک فروند موتور لنج باری توقیف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: سه هزارو ۶۹۹ تن سیمان تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۱۰میلیارد ریال دربندرعباس کشف شد.

سردار غلامرضا جعفری روز سه شنبه گذشته دراین زمینه افزود: این اقدام در پی اعلام کارشناسان سازمان صنعت، معدن وتجارت مبنی بر فروش و عرضه سیمان تاریخ گذشته در سطح شهرستان بندرعباس و درخواست برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی کشور در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرهنگی

پنجشنبه گذشته طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و استاندار از تلاش های حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی قدردانی و حجت‌الاسلام رحمانی به عنوان سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی استان هرمزگان معرفی شد.

شنبه گذشته همچنین طی مراسمی دیگر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی ایرج بیت الهی به عنوان مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان معرفی و از خدمات موسی دادی زاده سرخایی مدیرکل پیشین این اداره کل قدردانی شد.

رییس دانشگاه هرمزگان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار می شود.

علی اکبر شیخی فینی روز سه شنبه گذشته در این خصوص اظهار داشت: اطلاع‌رسانی ها در این زمینه به سه حوزه دانشگاهی، دستگاههای دولتی و بخش خصوصی انجام شده و اکنون در مرحله بارگزاری مستندهای دستگاه‌ها و نهادها در سامانه طراحی شده هستیم.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه شنبه گذشته در سه نامه جداگانه مراتب ثبت ۱۲ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی را به استاندار هرمزگان ابلاغ کرد.

ورزشی

مجید کبیری شطرنجباز اصفهانی قهرمان بیست و یکمین دوره از مسابقه شطرنج آنلاین آزاد به میزبانی هیات شطرنج شهرستان بندرلنگه شد.

در این دوره از مسابقه که پنجشنبه گذشته به صورت آنلاین با شرکت ۸۰ شطرنجباز برگزار شد، «کبیری» از اصفهان با هفت امتیاز و پوئن شکنی ۳۴ عنوان نخست را کسب کرد. ‌

هفته گذشته با صدور حکمی از سوی عباس امینی زاده ریاست هیات فوتبال هرمزگان، اصغر معماری به عنوان دبیر این هیات منصوب شد.

چهارشنبه گذشته با انجام قرعه کشی فصل جدید رقابتهای لیگ دسته دو فوتبال باشگاه های کشور، حریفان شهرداری بندرعباس تنها نماینده هرمزگان در این رقابتها مشخص شدند.

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در این دوره از رقابتهای لیگ دسته دو در گروه الف با تیم های سپید رود رشت، اسپاد تهران، علم و ادب و محتشم (آذر کوثر) تبریز، ویستا توربین تهران ، فولاد نوین اهواز، نفت و گاز گچساران، شهرداری همدان، اتحاد کامیاران، ایرانجوان بوشهر، ملی حفاری اهواز، مسن نوین کرمان و امید گناوه دیدار خواهد کرد.

هفته گذشته تیم کاراته قهرمانان خلیج فارس هرمزگان در رتبه سوم رقابت‌های مجازی کاتای قهرمانی کشور در رده سنی خردسالان قرار گرفت.

دوشنبه گذشته عباس سرخاب فوتبالیست معروف هرمزگانی، هدایت تیم نادی جعلان عمان در لیگ دسته اول فوتبال این کشور را عهده دار شد.

سرخاب از فوتبالیست‌های موفق هرمزگانی است که عملکرد درخشانی به همراه تیم استقلال تهران در دهه ۷۰ داشته و به همراه این تیم به عنوان دومی قهرمانی آسیا دست یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...