امروز حج در اشغال یهودی‌صفت‌ها و حکام فاسد قرار دارد


 امروز حج در اشغال یهودی‌صفت‌ها و حکام فاسد قرار دارد

آیت‌الله رشاد گفت: امروز حج در اشغال دشمن است، اگر سعودی‌های یهودی‌صفت و حکام فاسد اجازه می‌دادند حج آنگونه که باید برپا می‌شد عظمت و ابهت جامعه اسلامی به نمایش گذاشته می‌شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: انجام مناسک حج سبب تقویت دین می‌شود.

وی با طرح این سوال که در بین دستورات دیگر اسلام حج چه امتیازی دارد که آن را تقویت‌کننده دین معرفی کردند، عنوان کرد:‌ حج بازسازی تلاش و تدابیر حضرت ابراهیم(ع) در جریان انجام رسالت او است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه اسلام ریشه در دیانت ابراهیمی دارد، اظهار کرد: دین اسلام ریشه در دین حنیف دارد، در حقیقت اسلام احیا تکاملی شریعت ابراهیمی است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در حج رسالت خطیر ابراهیمی در مقام عمل بازسازی و بازآفرینی می‌شود، ابراز کرد: توحید با همه ابعاد آن در حج بازآفرینی و نمایش داده می‌شود، در حج از اول تا آخر انسان‌ها لبیک‌گوی توحید الهی هستند اعتراف به اعماق توحید در مقام گفتار و رفتار آشکار است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: هنگام حج جلوه‌های توحید نه تنها در اعمال، مناسک، مناسبات، روابط و ظاهر حج‌گزاران با ذکر شهادت به کلمه توحید آشکار می‌شود بلکه در نمود و نمای افراد هم به نمایش گذاشته می‌شود، آنجا هیچ شان و تشخصی وجود ندارد؛ انسان‌ها به هر رنگ سرخ، سیا، سفید و زرد و به هر زبانی و از هر نقطه از جهان همه در این محشر الهی شرکت کردند.

وی ادامه داد: در حج همه حجاج یکرنگ و یک‌دست هستند، حج در بین همه اعمال و عبادات ابعاد و اعماق توحید را به نحو محسوس به نمایش می‌گذارد، حج مرور تاریخ نبوت و بازسازی جلوه‌های توحید است که ریشه‌های اسلام را تقویت می‌‌کند.

آیت‌الله رشاد بیان کرد: در حج مسلمانان از همه نژادها و طبقات اجتماعی به یک ندا و صدا مفاهیم بلند حج را بیان می‌کنند، اگر دولت سعودی محدودیت ایجاد نکند رقم حجاج از رقم فعلی افزایش پیدا می‌کند، حج عظمت اجتماعی و یک دلی مسلمانان را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از عبادات جامعیت حج را ندارند، اظهار کرد: مکه اول خانه‌ای است که به دست حضرت ابراهیم(ع) ایجاد شده است، سعودی‌های یهودی‌صفت و حکام فاسد این عمل عظیم را خنثی کردند اگر اجازه می‌دادند حج آنگونه که باید برپا می‌شد عظمت و ابهت جامعه اسلامی به نمایش گذاشته می‌شد، امروز حج در اشغال دشمن است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: فقط فلسطین در اشغال دشمنان نیست بلکه قبله مسلمانان مکه هم در اشغال غیرمستقیم صهیونیست و صهیونیست‌صفت‌‌ها است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر