پیام سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان به مناسبت روز دانشجو


پیام سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان به مناسبت روز دانشجو

سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط جهاددانشگاهی کرمان، متن پیام دکتر "مهدی بازمانده" سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ؛ [مجادله، ۱۱]

(خداوند کسانی را که ایمان آوردند و آنان را که صاحبان علم‌اند، بسیار بلندمرتبه می‌ فرماید. )

جامعه دانشگاهی ایران اسلامی همواره از ارکان استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی این مرزوبوم بوده است. تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، موید این ادعاست. در این میان ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سرآغازی بود بر مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری دانشگاهیان در کنار دیگر اقشار ملت آزاده ایران. بدون تردید این روز تاریخ‌ساز را باید محصول مکتب پاک قرآنی این ملت غیور و آزاده دانست. مکتبی که یک دهه بعد، بنیان انقلاب اسلامی را بنا نهاد تا به رهبری حضرت امام خمینی(ره) الهام‌بخش‌تمامی ملت‌های آزاده جهان گردد.

بی تردید، نعمت بزرگ آزادی و استقلال همراه با امنیت پایدارِ امروز ایران اسلامی مرهون کوشش ها، جان فشانی ها و فداکاری های فرزندان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب شکوهمند اسلامی را آبیاری کردند.

در شرایط کنونی که نظام سلطه جهانی از هیچ خفتی برای توقف پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران دست برنمی‌کشد حضور آگاهانه جامعه دانشگاهی کشور در پیشبرد اهداف این مرز و بوم یک تکلیف الهی است و راه پرافتخار شهیدان دانشجو ادامه خواهد یافت.

دانشجویان ارجمند

فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز بزرگداشت مقام دانشجو را به محضرتان تبریک می گویم و شعله عاشقانه ای را که در چنین روزی به سال ۱۳۳۲ با خون سرخ سه لاله گلگون (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی) جان گرفت، ارج می نهم. اینجانب ضمن گرامیداشت فرا رسیدن شانزدهم آذرماه که به برکت خون شهیدان دانشجو "روز دانشجو" نامیده شده است، مصداق آیه شریفه "فَإِنَّ مَعَ ٱلْعُسْرِ یُسْرًا " به زودی مردم کشور عزیزمان بر این ویروس منحوس فائق آمده و روزهای سخت و پرمشقت، جای خود را به روزهای شیرین و امیدبخش دهد و دانشگاه که اصالت خود را وام‌دار دانشجویان فرهیخته است، مجددا شاهد "حضور گرمابخش" آنها در مراکز کسب علم و معرفت باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما