طرز تهیه برگر ماهی به روش مک دونالد با سس تارتار


طرز تهیه برگر ماهی به روش مک دونالد با سس تارتار

بدون شک فیش برگر مک دونالد مثل زینگر برگر مک دونالد و همبرگر مک دونالد یکی از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین برگرهایی است که با ماهی تهیه می‌شود و در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه برگر ماهی به روش مک دونالد با سس تارتار

راستش درست کردن این غذای خوشمزه در خانه اصلاً کار سختی نیست و تنها نیاز به پیروی از اصول و روش‌های خاصی را دارد.

کافی است یک بار امتحان کنید، فیش برگر با سس تارتار مخصوص می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین غذاهای خانواده شما تبدیل شود.

شما می‌توانید برای کم کردن کالری این غذا آن را با سس مایونز کم چرب تهیه کنید و به جای سرخ کردن ماهی آن را در فر سوخاری کنید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه ماهی برگر مک دونالد را در مطلب زیر بخوانید.

مواد لازم برای ۴ برگر

زمان تقریبی پخت و آماده کردن غذا: ۳۰ دقیقه

آرد سوخاری: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار (می‌توانید خودتان این آرد را با خرد کردن نان و اضافه کردن ادویه به آن درست کنید)

فیله ماهی سفید بدون استخوان: ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم

نان همبرگری: ۴ عدد

پنیر ورقه‌ای: ۴ عدد

تخم مرغ: ۱ عدد

سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق چای خوری

پودر فلفل سیاه: به مقدار لازم

پاپریکا: ۱ قاشق چای خوری

پودر سیر: یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس تارتار

سس مایونز: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

جعفری تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق چای خوری

نمک: ۴/۱ قاشق چای خوری

خیار شور رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس تارتار

برای درست کردن سس تارتار ابتدا جعفری را به صورت ریز خرد کنید و در یک ظرف با سس مایونز، آب لیمو ترش تازه، شکر، نمک و خیار شور رنده شده ترکیب کنید. سپس را خوب هم بزنید و آن را در ظرفی برای استفاده روی برگر ماهی کنار بگذارید. سس تارتار را در کنار میگو پفکی سوخاری و جوجه چینی هم طبق یک رسم قدیمی و خوشمزه همیشه سرو می‌کنند.

طرز تهیه فیش برگر مک دونالد

مرحله اول

طرز تهیه برگر ماهی به روش مک دونالد با سس تارتار

برای درست کردن فیش برگر مک دونالد فیله‌های کاهش را به شکل مربعی و اندازه مناسب برای هر برگر برش دهید. توجه داشته باشید که ماهی بعد از پخت کمی کوچک‌تر می‌شود، پس اندازه آن را خیلی کوچک نکنید. برای مزه‌دار کردن ماهی، یک تخم مرغ را با سس مایونز، آرد، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا را درون یک کاسه بریزید و به خوبی ترکیب کنید. حال این مواد را روی ماهی‌ها بریزید و خوب ترکیب کنید و برای ۱۵ دقیقه درب آن را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم

طرز تهیه برگر ماهی به روش مک دونالد با سس تارتار

در این مرحله از تهیه برگز ماهی فر را روشن کنید و اجازه دهید با دمای ۱۸۰ درجه گرم شود. بعد از ۱۵ دقیقه در این مرحله از طرز تهیه فیش برگر مک دونالد ماهی‌ها را از یخچال خارج کنید. آرد سوخاری را درون یک سینی بریزید و تکه‌های ماهی را روی آن قرار دهید. کمی ماهی‌ها را فشار دهید تا پودر سوخاری به طور کامل به همه قسمت‌های ماهی بچسبد. اگر از خرده نان برای سوخاری کردن ماهی استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از سوخاری کردن نان‌ها را داخل یک سینی بریزید. سپس برای چند دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا رنگ آن طلایی شود. بعد این پودر را برای سوخاری کردن ماهی استفاده کنید.

مرحله سوم

طرز تهیه برگر ماهی به روش مک دونالد با سس تارتار

سپس سینی فر را چرب کنید و ماهی‌ها را برای مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوب پخته شوند. بعد از پخته شدن ماهی آن را روی نان قرار دهید و پنیر را روی ماهی بگذارید. سپس یک قاشق پر از سس تارتار روی آن بریزید و در کنار سبزیجاتی مثل کاهو ، پیاز، خیار و گوجه میل کنید. می‌توانید ماهی‌ها را به جای قرار دادن در فر با روغن فراوان سرخ کنید تا رنگ آن کاملاً طلایی و خوش‌رنگ شود. این کار موجب بالا رفتن کالری غذا و خوش مزه‌تر شدن آن می‌شود. . برخی افراد برای تهیه این فیش برگر ماهی از تن ماهی استفاده می‌کنند و شما نیز می‌توانید در صورت عدم دسترسی به ماهی تازه از تن ماهی استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش