1600 شغل جدید در شهرک صنعتی کاویان فریمان ایجاد شده است


1600 شغل جدید در شهرک صنعتی کاویان فریمان ایجاد شده است

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال هزار و 630 فرصت شغلی در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان با بهربرداری از 28 واحد صنعتی ایجاد شده است.

علی رسولیان عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید نورد، تیرآهن و لوله‌های فولادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تقریباً سرمایه‌گذاری صنعتی طی هشت ماهه امسال در شهرک کاویان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت برابر شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هشت هزار نفر در سه شهرک صنعتی فریمان، کاویان و مهتاب این شهرستان در ۱۶۶ واحد مشغول کار هستند که کارخانه تولید نورد (واحد گروه صنعتی فولاد صبح پارسیان) در شهرک صنعتی کاویان از مجموعه واحدهای مطرح استان با ۲ خط تولید شامل ساخت لوله‌های فولادی و پوشش داخلی و خارجی این لوله‌ها و خط تولید نورد و انواع تیرآهن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه ۱۱ هزار میلیارد ریال و ظرفیت تولید آن ۲۵ هزار تن در ماه است که به دلیل کمبود ماده اولیه شمش برای خط تولید نورد این کارخانه، ظرفیت تولید آن به ۱۰ هزار تن از لوله‌های فولادی رسیده است.

رسولیان افزود: طبق مصوبه دولت باید واحدهای فولادی، ۶۰ درصد از شمش تولیدی خود را در بورس عرضه کنند تا به مصرف واحدهای تولید نورد مانند کارخانه مزبور برسد اما میزان شمشی که از طریق شرکت فولاد خوزستان به عنوان تأمین کننده شمش این واحد در بورس عرضه می‌شود از یک طرف به میزان کافی در اختیار این واحد قرار نمی‌گیرد و از سوی دیگر حمل آن از خوزستان تا خراسان رضوی هزینه بالایی دارد.

وی قول مساعدت داد تا مشکل این واحد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مطرح و برای تامین شمش آن از طریق شرکت فولاد این استان اره اندیشی شود.

در این بازدید پیشنهاد شد همان طور که شرکت فولاد خوزستان تا تامین نیاز کامل واحدهای نورد آن استان به شمش، به استان دیگری شمش اختصاص نمی‌دهد شرکت فولاد خراسان نیز تأمین شمش مورد نیاز کارخانه‌های نورد استان خراسان رضوی را در اولویت قرار دهد.

کارخانه فولاد صبح پارسیان در شهرک صنعتی کاویان در زمینی به وسعت ۳۱ هکتار ایجاد شده است. تولید این کارخانه برای چند سال متوقف بود که در سال ۱۳۹۵ توسط بانک پارسیان خریداری و دوباره با عنوان "صبح پارسیان" فعال شده است.

این کارخانه قادر به تولید تیرآهن ۱۴ تا ۲۰ است اما خراسان رضوی بیشترین مصرف تیرآهن ۱۴ در کل کشور را دارد و این موضوع باعث تمرکز این کارخانه بر تولید تیرآهن ۱۴ شده است.

هم اینک کارخانه مزبور با یک خط تولید لوله های فولادی و ۲۰۰ نفر اشتغال در حال فعالیت است و در صورتی که خط دوم تولید این کارخانه (تولید نورد) فعال شود اشتغالزایی در آن به ۵۰۰ نفر می‌رسد.

برای تولید نورد در این کارخانه نیاز به شمش است که تامین آن از شرکت فولاد خوزستان به دلیل کرایه حمل، هزینه زیادی دارد و شرکت فولاد خراسان نیز درجه مورد نیاز این کارخانه را در بورس عرضه نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر