نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری گیلان گشایش یافت


نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری گیلان گشایش یافت

رشت - ایرنا - بیست و یکمین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان گیلان روز دوشنبه گشایش یافت.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان روز دوشنبه درباره برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا و اینکه عملاً گردهمایی ها و برگزاری نمایشگاه امکان پذیر نبود نسبت به برگزاری نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری در این استان اقدام کرده ایم.

دکتر علی باستی افزود: نمایش اقدامات و کارهای جدید در حوژه پژوهش و فناوری و فن بازار که در واقع عرضه و تقاضا را شامل می شود و معرفی فناوران و افراد فعال در زمینه های حل مشکلات جامعه از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گیلان با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال در راستای شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید" برگزار می شود اظهار داشت: شعار این هفته نیز پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گیلان به مدت چهار روز تا بیستم ماه جاری از طریق درگاه اینترنتی به آدرس www.gil- expo.ir قابل مشاهده و شرایط نمایشگاه واقعی به صورت مجازی و اینترنتی فراهم و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

باستی بیان داشت: پارک علم و فناوری مکانی برای حمایت از فناوران و افراد دارای ایده های نو و خلاقانه دارای قابلیت تبدیل به کسب و کار است؛ همچنین در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی با هزینه پایین، حضور در نمایشگاه، ارائه تسهیلات مالی و سرمایه گذاری از دیگر خدمات پارک محسوب می شود.

پارک علم و فناوری ساختاری حمایتی است که از طریق کمک به ایجاد و رشد شرکت های فناور، به رشد و توسعه علم و فناوری و ایجاد ثروت بر پایه دانش کمک نموده و از طریق ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا، تامین فضاهای کاری و تسهیل ارتباط با دانشگاه زمینه توسعه کسب و کار شرکتها را فراهم می کند.

گیلان دارای یک پارک علم و فناوری، شش مرکز رشد واحدهای فناور مستقل در رشت، بندرانزلی، آستانه، آستارا رودبار و رودسر است. همچنین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز رشد واحدهای فناور گردشگری و صنایع وابسته، مرکز رشد واحدهای فناور بیوتکنولوژی شمال کشور، مرکز توانمندی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا گیلان در این استان فعال است. وظیفه اصلی پارک های علم و فناوری را می توان تسهیل و تسریع تولید ثروت از طریق نوآوری و فناوری عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس