دانشجویان در سنگر جهاد علمی کشور را در برابر توطئه‌ها بیمه کنند


دانشجویان در سنگر جهاد علمی کشور را در برابر توطئه‌ها بیمه کنند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دانشجویان در سنگر جهاد علمی کشور را باید از توطئه‌ها و طمع بیگانگان و فزون‌خواهی آنها بیمه کرده و به شرایط مطلوب خوداتکایی برسانند.

سردار جلیل بابازاده 17 آذر همزمان با روز دانشجو در جمع دانشجویان بسیجی در اردبیل، اظهار کرد: کشور ما امروز به برکت خون شهدا در مسیر توسعه علمی و پیشرفت‌های روزافزون هسته‌ای قرار گرفته که قطعا این پشتوانه می‌تواند انقلاب اسلامی را از هجمه‌ها و توطئه‌های مختلف در امان نگه دارد.
وی مشارکت‌های دانشجویان را به صورت فعال و جهادی در صیانت از آرمان‌های شهدا به ویژه شهدای علمی و هسته‌ای کشور ضروری خواند و تصریح کرد: اصلی‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی ایران خوداتکایی و بالا بردن قدرت علمی کشور است که این امر به صیانت و خودباوری بیشتر کمک خواهد کرد.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضرورت حضور دانشجویان بسیجی را در سنگر علم و جهاد با نفس و رسیدن به نقطه خوداتکایی با آموزه‌های دینی، فرهنگی و اسلامی یادآور شد و افزود: در کنار توسعه علمی، توسعه معنوی کشور باید به دست همین جوانان اتفاق بیفتد که قطعا دانشجویان نخبه و بسیجی می‌توانند در این زمینه بسیار پیشتاز و پیشگام عمل کنند.
سردار بابازاده گفت: امروز میدان عمل در دست دانشجویان و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است تا خلأ و ضعف کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده و نسبت به حل و فصل مشکلات و رفع خلأها اقدام کنند.
وی بیانات مقام معظم رهبری را در حمایت از دانشجویان و تولیدات علمی و فناوری یادآور شد و خاطر نشان کرد: دشمنان ما به شدت از روحیه جهاد علمی نسل آینده در واهمه و هراس هستند و ضرورت دارد با تقویت این بخش در استان اردبیل نیز تحولاتی شگرف اتفاق بیفتد.
سردار بابازاده با تبریک 16 آذر روز دانشجو اضافه کرد: این روز یادآور رشادت و شهادت‌طلبی دانشجویان در دفاع از حریم اسلام و همچنین آرمان‌های بلند ملت ایران در مبارزه با استکبار و استبداد است که این روحیه باید تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تلاش دشمن در به شهادت رساندن دانشمندان و محققان هسته‌ای و دفاعی یادآور شد و بیان کرد: شهید فخری‌زاده خار چشم دشمنان بود و به همین دلیل سعی می‌کردند تا ماشین توسعه علمی کشور را با شهادت چنین نخبگانی متوقف کنند اما به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری این حرکت‌ها و فعالیت‌ها روز به روز گسترش یافته و زمینه استقلال علمی ایران را فراهم می‌آورد.
در این دیدار تعدادی از دانشجویان با طرح مسائل و مشکلات و همچنین مطالبات خود از سایر مسئولان استان خواستند تا زمینه بروز و ظهور استعدادهای نسل جوان و دانشجو را در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.
امروز در گرامیداشت 16 آذر برنامه‌های روز دانشجو عمدتا بر پایه فضای مجازی در شهرها و مناطق مختلف استان برگزار و 16 آذر که یادآور شهادت سه تن از دانشجویان در سال 1332 بود، گرامی داشته شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!