حضور تیم ستاره‌شناسی معلمان ایران در کنفرانس بین‌المللی آرژانتین


حضور تیم ستاره‌شناسی معلمان ایران در کنفرانس بین‌المللی آرژانتین

تیم ستاره شناسی رصدخانه و پژوهش سرای مهر بوشهر و اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران مهم ترین پروژه دانش اموزی ستاره شناسی را در کنفرانس آرژانتین رونمایی می کند.

سینا (student international network for astronomy) مهمترین پروژه جهانی ستاره‌شناسی است که دانش‌آموزان در انجام پروژه‌ها با هم مشارکت دارند.

رئیس انجمن ستاره‌شناسی بوشهر در این باره به ایسنا ‌گفت: در فاز اول این طرح که مورد تایید و حمایت اتحادیه بین المللی ستاره شناسی (IAU ) است ۲۱ کشور جهان برای مشارکت در این رخداد علمی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس کشورهایی نظیر ژاپن، برزیل، اسپانیا، رومانی، پرتغال، آرژانتین، شیلی و قطر هستند.

سیده فاطمه جعفری افزود: تیم انجمن ستاره شناسی بوشهر به نمایندگی از کشور ایران متشکل از حسن باغبانی، رئیس اتحادیه ستاره‌شناسی معلمان ایران و مهدی رکنی، مدرس بین المللی ستاره شناسی در دو بخش ارائه پوستر و آموزش شرکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش، آقای رکنی اثر گرانشی در خورشید گرفتگی را برای معلمان سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا تدریس می کند. در بخش پوستر نیز پروژه جهانی سینا که یک پروژه ایرانی جهانی شده است، تشریح می شود.

رئیس انجمن ستاره شناسی بوشهر عنوان کرد: این کنفرانس مهترین کنفرانس بین المللی نجوم و یکی از مهم ترین محورهای سند راهبردی اتحادیه بین المللی ستاره‌شناسی است که در حوزه آموزش و میراث دوران بیگ دیتا در ستاره شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این کنفرانس که رتبه یک جهانی را دارا است، ایران که در حوزه آموزش جزو کشورهای پیشرو است یکی از مهم‌ترین ارائه‌های این رخداد نجوم را بر عهده دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس