طرح مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری آغاز شد


طرح مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد -ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح بسته تحولی مدرسه خوانا در پنج درصد از مدارس ابتدایی استان به عنوان نخستین منطقه کشور خبر داد و گفت: این استان به عنوان پایلوت طرح بسته تحولی مدرسه خوانا انتخاب شده است که در مابقی استانها تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

فرحناز قائدامینی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه این طرح که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: این طرح در راستای تقویت مهارت‌های اساسی نوآموزان دوره‌ پیش دبستانی و دانش آموزان دوره ابتدایی از جمله مهارت خواندن، نوشتن، سخن گفتن و گوش دادن است و این مهارت‌ها به صورت تلفیقی و در قالب بسته تقویت مهارت زندگی، مشارکت مدرسه محور، مهارت‌های زبانی و آداب زندگی اجرا می‌شود.

به گفته وی، هم‌اکنون در استان ۱۷ منطقه آموزشی با بیش از ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی فعال است که اجرای این طرح به عنوان یکی از محورهای سند تحول بنیادین است.

قائدامینی اظهار داشت: این طرح در سال تحصیلی جدید در ۵۲ مدرسه ابتدایی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان اجرا می‌شود.

وی به ارائه آموزش و توزیع بسته‌های لازم برای اجرای این طرح بین ۱۷۳ معلم در پایه‌های مختلف مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در این طرح شیوه خواندن دانش‌آموزان، تجزیه و تحلیل دانش‌آموزان، افزایش توانای درک مطالب و مفاهیم معنای شعرها، ضرب المثل‌ها،ترجمه کلمه به کلمه عبارت‌های مختلف، روان‌نویسی، مهارت گوش دادن درست، شیوه مجری‌گری و ادای صحیح کلمات، برطرف کردن غلط‌های املایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا ، یکهزار و ۲۷ مدرسه ابتدایی با جمعیت بیش از ۱۰۶ هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !