آیا آیفون 12 ضد آب است ؟!


آیا آیفون 12 ضد آب است ؟!

رکنا : آزمایشی انجام شده است که ادعای ضد آب بودن آیفون 12 را زیر سوال می برد.

به گزارش رکنا ، برخی از کاربران با انجام یک آزمایش ساده، به این نتیجه رسیدند که آیفون ۱۲ بر خلاف تبلیغ گسترده آن، در درون آب آسیب پذیر است.

ما می‌دانیم که آیفون ۱۲ می‌تواند در برابر ضربه مقاوم باشد، اما میزان مقاومت این محصول در برابر آب کمتر است. ویژگی IP۶۸ این است که می‌توان تا عمق ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه در آب مقاوم باشد. این برای هر چهار مدل آیفون ۱۲ (آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس) صدق می‌کند. هر دو مدل آیفون ۱۱ بسیار فراتر از رتبه رسمی خود بودند و در غواصی ۳۹ فوتی (۱۲ متری) امتحان خود را پس دادند؛ و حالا به گفته کارشناسان جدیدترین مدل آیفون می‌تواند همه این ویژگی‌ها را داشته باشد.

آیا آیفون 12 ضد آب است ؟!

برخی از کاربران برای اثبات کارآیی ویژه آیفون ۱۲ اقدام به تست آن در عمق بیشتر کردند. آن‌ها گوشی خود با کمک یک پهپاد که قادر است تا عمق ۳۰۰ متری برود و در این شرایط هدایت کننده آن می‌تواند علاوه بر تماشای منظره زیر آب با کمک دوربین تعبیه شده در آن، عمق و دمای آب را نیز از طریق یک رایانه در ساحل کنترل کند، به عمق اب فرستادند.

طبق پشتیبانی اپل، شما نباید عمداً با آیفون خود غرق شوید یا شنا کنید، یا آن را به دمای زیاد منتقل کنید، اما برای انجام این آزمایش آن‌ها تصمیم گرفتند آن را تا حد مجاز بیآزمایند. برای این کار آن‌ها گوشی را مقابل دوربین پهپاد و با صفحه نمایش روشن به عمق یک دریاچه فرستادند تا مشاهده کنند که چه اتفاقی برای آن می‌افتد. دمای دریاچه در عمق ۵۳ متری ۱۱ درجه سانتگراد بود.

آیا آیفون 12 ضد آب است ؟!

پس از ۳۰ دقیقه گوشی را از آب بیرون آورده و با پارچه‌ای آن را خشک کردند؛ صفحه لمسی خوب بود و تنظیم کننده میزان صدا مطابق انتظار کار می‌کرد. هر سه دوربین کاملاً واضح به نظر می‌رسیدند و هیچ شواهدی مبنی بر مه گرفتگی وجود نداشت و عکس‌ها طبیعی بودند. آن‌ها قبل از غوطه وری تلفن یک یادداشت صوتی ضبط کرده بودند، گرچه کمی صدا خفه‌تر به گوش می‌رسید، اما مهم این بود که باز هم قابل شنود بود و پخش می‎شد، اما نمی‌توان گفت که پس از خشک شدن کامل این امر بهبود می‌یابد یا خیر.

با کار کردن عادی گوشی، آن‌ها هواپیما ی بدون سرنشین را برای دومین بار با پهپاد به درون دریاچه ارسال کردند. هدف سنجش کارآیی آن در عمق ۲۰ متری بود که در آن عمق، دمای آب بیش از سه برابر بیشترین درجه بود. با روشن بودن تایمر بر روی صفحه نمایش آیفون ۱۲، می‌شد مشاهده کرد که چه مدت از زمان غوطه ور شدن تلفن گذشته است، هنگامی که این زمان به ۳۰ دقیقه رسید، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که گوشی زمان بیشتری را در آب غوطه ور باشد تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. وقتی به ۴۰ دقیقه می‌رسد بار دیگر تمام آزمایش‌ها را انجام می‌دهند؛ با کمال تعجب همه چیز به صورت عادی کار کرد. صفحه نمایش پاسخگو بود، دکمه‌های میزان صدا و پاور کار می‌کردند و دو دوربین در وضعیت مطلوبی قرار داشتند. بلندگو هنگام پخش یادداشت صوتی همچنان خفه به نظر می‌رسید، اما قابل شنیدن بود. پس از خشک کردن گوشی، آن‌ها آن را روشن کردند اما اجازه دادند چند روز بماند تا کاملا خشک شود.

آیا آیفون 12 ضد آب است ؟!

پس از ۷۲ ساعت ، آزمایش نهایی انجام شد در نتیجه آن مشخص شد که گوشی زیر آب برای طولانی مدت، آسیب دیده است. در سه لنز آن و همچنین دوربین سلفی مه گرفتگی ایجاد شده و باتری در این مدت کاملا خالی شده بود. آن‌ها قبل از روشن کردن مجدد تلفن، آب را برای مدتی از طریق درگاه لایتنینگ خشک کردند، اما پس از انجام این کار صفحه نمایش گوشی یک خط تشخیص را نشان داد. پس از چند بار تلاش برای عبور از فرمان تشخیص کاربر، برای تنظیم دوباره آن‌ها گوشی را به مک بوک متصل کردند، کارساز بود، اما نتوانستند از مرحله تشخیص صفحه کاملا بگذرند . آن‌ها می‌گویند هنوز مشخص نیست دقیقاً چه عواملی باعث بروز این خطا شده است، اما ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟