«جان عشاق»؛ نکوداشت مجازی خسرو آواز ایران


«جان عشاق»؛ نکوداشت مجازی خسرو آواز ایران

تهران- ایرنا- نکوداشت مجازی استاد محمدرضا شجریان با سخنرانی برخط جمعی از چهره های مطرح موسیقی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش عصر دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا؛ نکوداشت مجازی محمدرضا شجریان با عنوان «جان عشاق»، روایت هزاردستان آواز ایرانی در صفحات مجازی اندیشه و قلم با سخنرانی حسام الدین سراج و وحید تاج برگزار می‌شود.

در این نشست علاوه بر سخنرانی حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، شاهین فرهت، اصغر دادبه، بیژن کامکار، سید ابوالقاسم حسینی ژرفا، سید سلمان صفوی و تقی آزاد ارمکی درباره کارنامه فرهنگی و هنری استاد آواز ایران سخن خواهند گفت.

این نشست از حسابهای اندیشه و قلم به نشانی‌های زیر پخش خواهد شد.
۱- https://www.skyroom.online/ch/qalam۱۲۳/andisheqalam
۲- instagram.com/andisheqalam
۳- aparat.com/andisheqalam

محمد رضا شجریان که پس از سال‌ها مبارزه با سرطان پنجشنبه (۱۹ مهر ۹۹) درگذشت؛ حلقه‌ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی؛ نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت؛ نامی که تا سال‌ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می‌رسد.

محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها