نشست اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌ ترکیه


نشست اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌ ترکیه

اعضای اتحادیه اروپا امروز به منظور تصمیم گیری برای تحریم‌های احتمالی ترکیه به دلیل اختلاف بر سر اکتشاف گاز مدیترانه شرقی دیدار خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از عرب نیوز، اعضای اتحادیه اروپا امروز برای بحث در مورد تحریم‌های احتمالی ترکیه پس از اختلاف بر سر گاز مدیترانه دیدار می‌کنند.

اختلافات اتحادیه اروپا با آنکارا در مورد مسئله گاز شرق مدیترانه پس از بازگشت یک کشتی ترکیه به بندرگاه آرام آغاز شد.

اتحادیه اروپا از قبل به ترکیه هشدار داده بود که به جستجوی گاز در آب‌های مورد مناقشه مدیترانه شرقی خاتمه دهد، این اتحادیه همچنین از نقش آنکارا در جنگ‌های لیبی و سوریه و رابطه با روسیه عصبانی است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رویترز گفت: من از دیدگاه هیچ یک از دولت‌های اتحادیه اروپا مطلع نیستم، اما اوضاع بدتر از ماه اکتبر است و رهبران باید عواقب آن را در نظر بگیرند.

بر اساس گزارش رویترز، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا قبلاً به ترکیه راهی برای خروج از تنش‌ها پیشنهاد داده، اما امتیازات را لغو کرده بود.

رئیس اتحادیه اروپا امیدوار بود روابط ترکیه و یونان را اصلاح کند، اما از اقدام آنکارا برای اکتشاف گاز در سواحل قبرس عصبانی است.

برلین از تصمیم ترکیه برای ادامه اکتشاف در آب‌های مورد مناقشه پس از نشست اکتبر خشمگین شد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا نیز گفت قرار دادن کشتی اکتشافی مستقیماً پس از اجلاس در دریا، به مذاق کشور‌های عضو اتحادیه که تلاش زیادی برای بهبود روابط ترکیه و یونان داشتند، خوش نیامد. حتی صبر آلمان نیز به سر آمده است.

فرانسه خواستار برخورد سختگیرانه ترکیه علیه این موضوع شده و به تازگی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود درگیر جنگ لفظی شده است.

در حالی که تحریم‌ها امروز از سوی وزرای اروپایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، اما بعید است تصمیم نهایی اتخاذ شود.


هایکو ماس: اتحادیه اروپا درباره اقدامات علیه ترکیه به گفتگو می‌نشیند

وزیر خارجه آلمان امروز (دوشنبه) گفت، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود به بررسی اقداماتی علیه ترکیه بابت رفتارهایش در مدیترانه شرقی در چند ماه گذشته می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش از نشست با همتایانش در اتحادیه اروپا گفت:‌ آلمان برای تسهیل گفنگو بین اتحادیه اروپا و ترکیه در ماه‌های گذشته تلاش زیادی کرده است.

وی ادامه داد: تحریکات و تنش‌های زیادی بین ترکیه، یونان و قبرس وجود دارد که مانع از مذاکرات مستقیم شده است. به همین دلیل، ما درباره پیامدهایی که در پی می‌آید، باید گفتگو کنیم و در نشست امروز این را بررسی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403