مقامات صربستان با ملت ایران ابراز همدردی کردند


مقامات صربستان با ملت ایران ابراز همدردی کردند

اروپا| بلگراد- ایرنا- برخی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و گروهی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم صربستان با ارسال پیام های تسلیت و همدردی دفتر یادبود به مناسبت ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان را که به صورت آنلاین از طرف سفارت ایران در بلگراد گشوده شده بود، امضا کردند.

به گزارش ایرنا، از جمله امضا کنندگان دفتر یابود شهید فخری زاده «نیکولا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه و خانم «تانیا یوویچ» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور صربستان بودند که با ارسال پیام تسلیت و همدردی این دفتر را امضا کردند.

در پیام تسلیت وزیر امور خارجه صربستان نوشته شده است: با تأسف و اندوه از خبر مرگ فاجعه بار دکتر محسن فخری زاده فیزیک دان هسته‌ای و دانشمند برجسته ایرانی مطلع شدیم. اینجانب به مردم جمهوری اسلامی ایران و خانواده دانشمند مقتول صمیمانه تسلیت عرض می کنم.

همچنین در این پیام اشاره شده است: در این لحظات اندوه بار ما با مردم صمیمی ایران که در معرض درد و غم و اندوه قرار دارند همدردی می کنیم.

در پیام مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور صربستان نیز نوشته شده است:اینجانب تسلیت خودم را بابت واقعه اندوه بار ابراز می دارم. در این شرایط سخت و چالش آمیز ما شدیدا به همبستگی و خودداری از تقابل و خصومت نیاز داریم. لطفا همدردی اینجانب را پذیرا باشید.

همچنین نخبگان، برخی از نمایندگان پارلمان، تاجران و ده ها تن از مردم صربستان علاقمند به ایران با امضای این دفتر یاد بود که به دلیل شرایط موجود ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا بصورت الکترونیکی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد باز شده بود، ترور دانشمند ایرانی را به مقامات کشورمان و ملت ایران تسلیت و ابراز همدردی کردند.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی به دست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا