قوانین توییتر درباره نفرت پراکنی سخت‌گیرانه‌تر شد


قوانین توییتر درباره نفرت پراکنی سخت‌گیرانه‌تر شد

ایتنا - توییتر بار دیگر سیاست‌های خود در رابطه با نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی را سخت‌گیرانه‌تر کرده است. این کمپانی قوانین جدید خود را به‌گونه‌ای به‌روز کرده است که به گفته خود از سخنی که بر اساس نژاد، قومیت یا ملیتشان از خصوصیت‌های انسانی محروم می‌کند، جلوگیری شود.

گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که توییتر بالاخره پس از دو سال انتظار قوانین جدید خود در رابطه با جلوگیری از نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی را سخت‌گیرانه‌تر کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، توییتر بار دیگر سیاست‌های خود در رابطه با نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی را سخت‌گیرانه‌تر کرده است. این کمپانی قوانین جدید خود را به‌گونه‌ای به‌روز کرده است که به گفته خود از سخنی که بر اساس نژاد، قومیت یا ملیتشان از خصوصیت‌های انسانی محروم می‌کند، جلوگیری شود.

توییتر دو سال پیش برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد تا سخنان محروم‌کننده از خصوصیات انسان را ممنوع کند و این کار را نیز به‌خوبی انجام شد. در ادامه این کمپانی بیش از 6 ماه بعد از تغییر سیاست‌های خود درزمینهٔ ممنوعیت توییت‌های نفرت پراکنی در رابطه با سن، ناتوانی و بیماری، سیاست‌های جدید خود را به کار گرفته است.
قوانین توییتر درباره نفرت پراکنی سخت‌گیرانه‌تر شد

توییتر بر اساس قوانین جدید وضع شده از کاربران می‌خواهد که توییت‌های با محتوای نفرت پراکنی که افراد را بر اساس نژاد، قومیت و ملیت آن‌ها مورد اهانت قرار می‌دهند، پاک کنند. این کمپانی توییت‌هایی را که توسط کاربران گزارش شده است را تحت نظارت خود قرار داد و از فناوری خودکارسازی برای شناسایی و حذف فعالانه توییت‌های نقض‌کننده این قانون استفاده می‌کند.

این کمپانی برای توجیه اقدام خود به تحقیقاتی اشاره کرده است که نشان می‌داد زبان نفرت پراکنی به خشونت خارج از محیط مجازی منجر می‌شود. البته جالب است بدانید که توییتر اندکی دیر به فکر وضع این قانون افتاده است و سایر پلتفرم‌ها نظیر فیس‌بوک قوانینی این چنینی را از سال‌ها پیش وضع کرده بودند. بااین‌حال توییتر در اعمال این تغییرات بسیار کند عمل کرده است.

این کمپانی برای اولین بار در سال 2018 درباره مبارزه با نفرت پراکنی سخنرانی کرد اما عملی کردن این ادعاها دو سال طول کشید. در آخر توییتر اعلام کرده است که قبل از اعمال این سری قوانین با گروه‌های خارجی همکاری خواهد کرد و پس از دریافت بازخوردهای مردم به‌منظور امن‌تر شدن این شبکه اجتماعی، قوانین یاد شده را سخت‌گیرانه‌تر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن