سرپرست هیات فوتبال: داوری کرمان طی 2سال گذشته متحول شد


سرپرست هیات فوتبال: داوری کرمان طی 2سال گذشته متحول شد

کرمان - ایرنا - سرپرست هیات فوتبال استان کرمان گفت: برنامه‌ای مدون طی 2 سال گذشته در حوزه ارتقای داوری فوتبال و فوتسال استان تدوین شده و اقدامات و فعالیت‌ها در این راستا موجب تحول و رشد چشمگیر داوری استان در سطح لیگ برتر و دسته یک کشور شده است.

محسن سلاجقه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم‌های استان کرمان طی چند سال اخیر مقتدرانه در لیگ برتر فوتبال و فوتسال آقایان و بانوان حضور یافتند که همین امر این استان را به قطب فوتبال کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون کرمان با وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده سهمی در داوری فوتبال بانوان نداشت اظهار داشت: برنامه‌ای مدون و اصولی برای حضور کوبل داوری قدرتمند از این استان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور طی ۲ سال گذشته تدوین شد و در دستور کار هیات فوتبال استان کرمان قرار گرفت که خوشبختانه این برنامه‌ریزی و همچنین تلاش‌های دیگر منطبق با آن جواب داد.

سرپرست هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به تلاش کمیته داوران این هیات و سایر افراد موثر، برای کسب سهمیه و ارتقای داوری استان ادامه داد: عاطفه محمدی در وبینار دانش‌افزایی داوران فوتبال کشور شرکت کرد تا برای نخستین بار در تاریخ فوتبال استان کرمان، یک خانم از این خطه برای قضاوت در لیگ برتر فوتبال کشور دعوت شود.

وی با اشاره به دیدار رییس کمیته داوران هیات فوتبال استان کرمان با رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در محل فدراسیون فوتبال گفت: طی این نشست پیرامون عملکرد داوران فوتبال استان در لیگ‌های کشوری، برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و استفاده بیشتر در داوران کرمانی در لیگ‌های کشوری اقدام شد.

سلاجقه افزود: علیرضا کهوری به عنوان ناظر داوری بازی استقلال و صنعت نفت آبادان انتخاب شده و صالح عرب‌آبادی، داور آینده‌دار و برجسته فوتبال استان کرمان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور روز یکشنبه ۱۶ آذر در شهر اصفهان به عنوان کمک داور بازی ذوب آهن و شهر خودرو مشهد را قضاوت کرد.

وی تصریح کرد: کهوری همچنین به عنوان ناظر، معین ایزدی، حسین سعیدنیا، وحید امیری، احسان اکبری به عنوان کوبل داوری و صالح عرب آبادی به عنوان کمک داور در لیگ‌های یک و برتر فوتبال کشور نظارت و قضاوت می‌کنند.

سرپرست هیات فوتبال استان کرمان با اعلام اینکه در هفته سوم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور، فجر شهید سپاسی شیراز به مصاف نود ارومیه رفت، گفت: این دیدار را که هفته جاری در شیراز برگزار شد، کوبل کاملاً کرمانی متشکل از معین ایزدی، حسین سعیدنیا، وحید امیری و احسان اکبری قضاوت و نظارت کردند.

وی عنوان کرد: در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، ذوب آهن اصفهان و شهرخودرو مشهد نیز هفته جاری در اصفهان مقابل هم صف آرایی کردند که این دیدار را پیام حیدری در کنار بهمن عبدالهی و صالح عرب آبادی از کرمان قضاوت کردند.

وی افزود: در دیداری دیگر از رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشور، استقلال روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت آبادان است که این دیدار را علیرضا کهوری از کرمان نظارت کردند.

سرپرست هیات فوتبال استان کرمان گفت: حرکت رو به رشد فوتبال را با اتحاد و همدلی، ادامه می‌دهیم و هدف این هیات رشد و توسعه پایدار فوتبال و فوتسال و در کنار آن توسعه ساختار و زیرساخت‌ها برای هیات‌ها و باشگاه‌های استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق