اعتبارات عمرانی پیشنهادی فارس در بودجه سال آینده 42 درصد رشد دارد


اعتبارات عمرانی پیشنهادی فارس در بودجه سال آینده 42 درصد رشد دارد

شیراز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: اعتبارات عمرانی پیشنهادی این استان در بودجه سال 1400 نسبت به بودجه سال جاری 42 و 6 دهم درصد رشد داشته است.

دکتر حسن نوروزی، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حالی که بودجه عمرانی استان در سال جاری ۶۸۹ میلیارد تومان بوده این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۹۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی، سهم استان فارس از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را پنج هزار و ۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: این رقم نیز در مقایسه با به بودجه سه هزار و ۷۱۲ میلیارد تومانی امسال استان در مجموع رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: ‌اعتبار سه هزار و ۷۱۲ میلیارد تومانی سال جاری فارس با احتساب اعتبارات تخصیص یافته به این استان در طول سال و در جریان سفرهای مختلف مقامات از جمله دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است و امکان افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ نیز با رایزنی‌های مختلف و همچنین در جریان سفرهای احتمالی مسئولان به این استان وجود دارد.
وی، اعتبارات هزینه‌ای سال آینده این استان را یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این رقم نسبت به اعتبارات هزینه‌ای امسال از رشد ۶۳ و ۶ دهم درصدی برخوردار است.
نوروزی افزود: در حالی که رشد اعتبارات هزینه‌ای کشور در بودجه سال آینده ۵۸ و هشت دهم درصد بوده این رشد در بودجه استان فارس ۶۳ درصد است.
وی، بیشترین میزان رشد اعتبارات را مربوط به ردیف‌های متفرقه از جمله استفاده متوازن از امکانات کشور و جرایم رانندگی دانست و گفت: در حالی که اعتبارت مربوط به ردیف‌های مذکور در بودجه امسال ۹۵۴ میلیارد تومان بوده این عدد در بودجه امسال با ۹۰ و نیم درصد رشد به یک هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان رسیده است.
نوروزی، مجموع اعتبارات ملی و ملی با ویژگی استانی پیش‌بینی شده برای استان فارس در بودجه سال ۱۴۰۰ را ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به اعتبارات ملی و ملی با ویژگی استانی امسال که یک هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان بوده،‌ ۲۷ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: ۱۵۰ پروژه عمرانی استان از جمله در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان، آبرسانی و ورزشی از محل اعتبارات ملی و ملی با ویژگی استانی بهره‌مند خواهند شد که این مهم به پیشرفت قابل توجه این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۰ کمک خواهد کرد.
وی، درآمد مصوب پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۰ استان فارس را نیز چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این عدد نسبت به درآمد مصوب امسال که چهار هزار و ۵۰ میلیارد تومان است، ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی با توجه به تحریم‌ها، متنوع سازی درآمدهای اختصاصی دولت از محل فروش اموال مازاد، تداوم همسان سازی حقوق بازنشستگان، تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و اخذ مالیات‌های جدید از جمله مالیات از خانه‌های خالی را از جمله مزیت‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ برشمرد.
نوروزی گفت: با توجه به اینکه ارقام مذکور پیشنهادهای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است و این لایحه توسط نمایندگان مجلس نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به تایید شورای نگهبان می‌رسد، بنابراین این اعداد قطعی نیست و امکان ایجاد تغییرات در آنها وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول