چین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد


چین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

گزارش ها از پکن حاکی است که وزارت خارجه چین امروز سه شنبه کاردار سفارت آمریکا در پکن را احضار کرده و در مورد تحریم مقام های حزب کمونیست چین از سوی واشنگتن از وی توضیح خواسته است.

آفتاب‌‌نیوز :

شینهوا روز سه شنبه اعلام کرد که «جنگ جگوانگ»، معاون وزیر خارجه چین با احضار کاردار سفارت امریکا در پکن به تحریم ۱۴ مقام ارشد حزب کمونیست به بهانه دخالت در مسایل هنگ کنگ اعتراض کرده است.

دولت دونالد ترامپ که در چهار سال گذشته سیاست مخاصمه را به جای چند جانبه‌ گرایی و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلاف‌ها برگزیده است، در آخرین روزهای حضور در قدرت، ۱۴ تبعه چین را به فهرست تحریمی خود افزود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۴ نفر از اعضای حزب کمونیست چین را به خاطر موضوع حقوق بشری در لیست تحریم قرار داده است.

مقامات امنیتی و خارجی دولت آمریکا، چین را بزرگترین تهدید خود می‌دانند و در تلاش هستند به هر شکل ممکن مانع از پیشرفت اقتصادی این کشور آسیایی شوند.

در واکنش به تحریم مقامات حزب کمونیست، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که این اقدام دولت واشنگتن را تلافی می کند.

خانم هوا چون اینگ در جمع خبرنگاران در پکن، تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا را اقدامی دور از عرف بین الملل و زشت خواند و از واشنگتن خواست این تصمیم خود را پس بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج