تشریح جزئیات طرح شهید سلیمانی در کهکیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا


تشریح جزئیات طرح شهید سلیمانی در کهکیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به تشریح جزئیات طرح شهید سلیمانی در استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ پاسدار «سعید برومند زاده» امروز در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس تصمیماتی که به صورت مشترک بین مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج گرفته شد در قالب تفاهم نامه ای طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ابلاغ شد.

وی بیان کرد: از ابتدای ابلاغ این طرح به استان ها موضوع در دستور کار قرار گرفت و جلسات هماهنگی استانی در ستاد استانی انجام شد .

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس ساختار تعریف شده در هر استان، استاندار به عنوان رئیس قرارگاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان جانشین قرارگاه استان و فرمانده سپاه به عنوان فرمانده عملیات میدانی مشخص شدند.

وی افزود: بعد از تشکیل جلسات قرارگاه استانی و تعیین وظایف ادارات، انجمن ها و سازمان های مختلف در قالب یک طرح بومی با 20 مصوبه استانی به همه شهرستان ها ابلاغ شد.

سرهنگ برومند زاده تصریح کرد: در طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شبکه سازی در قالب 736 تیم اجرایی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد تا سطح روستاها انجام و بیش از دو هزار 828 نفر را در این شبکه ها ساماندهی کردیم .

وی گفت: 860 نفر از عوامل و دست اندکاران اصلی طرح شهید سلیمانی را به صورت حضوری در کهگیلویه و بویراحمد آموزش دادیم و بقیه با استفاده از تشکیل شبکه هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری آموزش های لازم را فرا گرفتند .

سرهنگ برومند زاده به روند کار در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: مبنای کار در این طرح براساس پنج کمیته شامل حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و تشکیل تیم‌های حمایتی مراقبتی نظارتی شکل گرفته است که مسئولیت دو کمیته شامل حمایتی و کمیته عملیاتی محله را بسیج برعهده دارد و مسئولیت سه کمیته دیگر نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و بسیج به عنوان عضو همکاری دارد.

وی ابراز داشت: در قالب کمیته عملیاتی محله سه تیم اجرایی در استان تشکیل شد که تیم های نظارتی وظیفه رصد بازار، اجتماعات، صنوف مختلف، اماکن شلوغ، مراسم های عروسی ها و عزاداری ها و ... را برعهده دارند و گزارشات لازم را به دستگاه های حاکمیتی از جمله نیروی انتظامی، اصناف و بهداشت محیط می دهند تا اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تیم های مراقبتی رصدگر که به عنوان همکار تیم های مراقبتی بهداشت و درمان بحث عملیات میدانی را عهده دار هستند بعد از اینکه بیماریابی از منزل شروع شد و پایش توسط تیم های تخصصی بهداشت صورت گرفت وظیفه نظارت، کنترل و قرنطینه افراد در خانواده ها را برعهده دارند.

وی گفت: تیم های حمایتی که زیر مجموعه کمیته حمایتی فعالیت می کنند وظیفه پشتیبانی و کمک به افراد سالمند در معرض خطر و افزاد درگیر کرونا را برعهده دارند که این کمک ها در قالب بسته های معیشتی، تامین نیازهای دارویی و سرکشی از بیماران زمینه ای در محله ها و افراد در معرض خطر خواهد بود.

سرهنگ برومند زاده بیان کرد: طرح شهید سلیمانی از نهم آذر 99 در همه شهرستان های استان به صورت میدانی آغاز شده و در حال انجام فعالیت میدانی هستند و چشم اندازی که برای طرح پیش بینی شد در قالب یک برنامه چهار ماهه است.

وی گفت: در 10 روزی که از شروع میدانی طرح در استان کهیلویه و بویراحمد می گذرد بازخوردهای بسیار خوبی در بحث فرهنگ سازی، آموزش عمومی مردم، پیشگیری از اجتماعات غیر ضروری مثل عروسی ها و مراسمات عزا و سایر تجمعات مشاهده می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای این طرح با ورود فرماندهان، تیم های رصد گر و نظارتی و با رویکرد ایجابی است و در سایر کمیته های حمایتی، تیم های حمایتی و مراقبتی و بیماریابی به نحو احسن انجام می شود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر با استفاده از سامانه 4030 و درگاه های اینترنتی که در اختیار مراکز بهداشت می باشد تماس خانواده ها ثبت می شود و اگر فردی از اعضای خانواده مشکوک به کرونا باشد تیم های مراقبتی مرکز بهداشت یا خانه های بهداشت روستایی به خانه افرادی که تماس گرفته اند مراجعه می کنند و بیماریابی از منزل شروع می شود.

سرهنگ برومند زاده گفت: در این طرح ارتباط افراد درگیر و مشکوک به کرونا با جامعه و مراکز درمانی قطع می شود و بیماریابی از خانواده ها شروع و انجام عملیات درمان، قرنطینه خانگی و آموزش های لازم در خانه به بیماران داده می شود.

وی افزود: چنانچه نیاز باشد بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده شود توسط تیم های مراقبتی و با مدیریت و کنترل لازم با آمبولانس انجام می شود تا در مسیر انتقال فرد مبتلا، از ابتلای سایر افراد پیشگیری شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اجرای هر طرح پیشگیرانه ای نیاز به همکاری و همراهی مردم دارد و هر چقدر ظرفیت امکانات و نیروی انسانی زیاد باشد اگر مردم همکاری نکنند درصد موفقیت طرح پایین است لذا موفقیت طرح شهید سلیمانی نیازمند مشارکت جدی عموم مردم است.

وی بیان کرد: مردم به محض اینکه علایم کرونا در خود یا اعضای خانواده احساس کردند نیازی به مراجعه حضوری به بیمارستان ها نیست و خود قرنطینگی را در دستور کار قرار دهند و به مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت روستایی و یا پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج اطلاع دهند تا تیم های مراقبتی وارد عمل شوند.

سرهنگ برومند زاده گفت: براساس سیاست های ستاد ملی کرونا در آغاز شیوع ویروس منحوس مقرر شد موضوع گندزدایی معابر عمومی در سطح گسترده انجام شود اما در شرایط فعلی به صورت فردی این کار انجام می شود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر شاید اولویت ستاد ملی مبارزه با کرونا ضدعفونی و گند زدایی معابر و مراکز به صورت قبل نباشد اما این موضوع به تناسب نیاز مراکز درمانی و تشخیص دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی دیده شده است .

طرح مهم و بزرگ محله محور با نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌ بهداشتی در استان عملیاتی شده است .

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد