تامین دستگاه جنتکس می‌تواند مشکلات فاضلاب آبادان را به حداقل برساند


تامین دستگاه جنتکس می‌تواند مشکلات فاضلاب آبادان را به حداقل برساند

مهران‌فر با بیان اینکه تامین دستگاه جنتکس می‌تواند مشکلات فاضلاب آبادان را به حداقل برساند گفت: آبادان نیاز مبرم به خودرو جنتکس دارد و وجود این دستگاه می‌تواند تا حدودی مشکلات فاضلاب را به حداقل برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه ازاد ارونر، «مصطفی مهران‌فر» شب گذشته در نشست صمیمانه با جمعی از پیشکسوتان جنگ تحمیلی و گروه مطالبه‌گران فرهیخته آبادان اظهار کرد: یکی از نیازهای مبرم و اساسی آبادان در حوزه فاضلاب خودروی جنتکس است؛ با یک دستگاه نمی‌توانیم کل شهر را پوشش دهیم و انجام عملیات‌های رفع انسداد فاضلاب مناطق مختلف با تاخیر انجام می‌شود.

مدیر آبفا منطقه آبادان افزود: حدود ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان نیاز به ایجاد دارد، لذا برای اجرای شبکه‌های که وجود ندارند چنانچه اعتبارات لازم تزریق شود تقریبا سه سال تا پایان پروژه زمان خواهد برد؛ متاسفانه حدود ۲۰۰ کیومتر برخی نقاط در این ۵۰۰ کیلومتر معابر شهری آنها مشخص نشده که شهرداری باید معابر را مشخص کند که اجرای شبکه فاضلاب از کدام نقطه انجام شود.

وی از عدم آماده‌سازی سند شهرسازی منطقه کوی ملت خبر داد و تصریح کرد: این منطقه در حال توسعه است اما همچنان سند شهرسازی آن آماده نشده و همچنین ساخت و سازها باید بر اساس معماری خاص صورت گیرد.

مهران‌فر اضافه کرد: از شبکه‌های موجود فاضلاب ۲۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، در برخی از نقاط شبکه ریزش کرده و در برخی دیگر از نقاط باید حجم شبکه بالا رود اما اگر خودروی جنتکس داشته باشیم می‌توانیم فعلا از همین شبکه‌های موجود فاضلاب استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات شبکه فاضلاب آبادان با تامین دستگاه جنتکس قابل حل خواهد بود چرا که این دستگاه می‌تواند مشکلات فاضلاب را به حداقل برساند و ارگان‌های مانند پالایشگاه می‌توانند در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهند.

مدیر آبفا منطقه آبادان ابراز کرد: پالایشگاه عوارض و حق آلایندگی را پرداخت می‌کند اما به آبفا هیچ وجهی را نمی‌پردازد، لذا باید کمکی هم به اداره آب و فاضلاب شهرستان انجام دهد، پالایشگاه حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که سه دستگاه خودرو جنتکس به آبفا اهدا کند.

«حجت‌الاسلام سید جابر موسوی» در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های اخیر مجموعه آبفا در سطح این شهرستان عنوان کرد: پس از بارندگی اخیر با تلاش شبانه‌روزی پرسنل زحمتکش آبفا آبادان شاهد رفع گرفتگی آب در سطح خیابان‌ها بودیم که جای تقدیر و تشکر نیز دارد.

مسئول گروه مطالبه گران فرهیخته آبادان ابراز کرد: خوشبختانه عملکرد بسیار خوب آبفا آبادان از چشم عموم مردم پنهان نیست و همگان در این ایام شاهد تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی مجموعه زحمتکشان این اداره بوده‌اند.

وی یکی از اهداف مهم این گروه را حمایت از مدیران توانمند و کاردان و رصد کلیه مسئولان سطح شهرستان برشمرد و بیان کرد: هدف اول ما گردآوری نخبگان و فرهیختگان در راستای پیشرفت و تعالی آبادان است، همچنین شفاف‌سازی عملکرد مدیران، فرهنگسازی مطالبه‌گری صحیح مردم و کمک به مدیران لایق از اهداف مهم گروه مطالبه گران فرهیخته آبادان هستند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: این برای ما افتخاری بود تا اولین نشست این گروه را با مدیر آبفا آبادان که واقعا طی این مدت در جهت توسعه و رفع مشکلات آب و فاضلاب تلاش‌های بسیار زیادی را انجام دادند برگزار کنیم.

وی یاد آور شد: امیدواریم با توجه به وجود مشکلات بسیار زیاد سطح شهرستان آبادان بتوانیم نسبت به رفع آنها بدون در نظر گرفتن منافع شخصی گامی موثر برداریم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند