معلم عشایر شیروان منتخب کشوری جلوه‌های معلمی در بحران کرونا شد


معلم عشایر شیروان منتخب کشوری جلوه‌های معلمی در بحران کرونا شد

بجنورد-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: «زهره قوامی شامیر»، معلم آموزشگاه سیار عشایر این شهرستان، به عنوان یکی از منتخبان مرحله کشوری جلوه‌های معلمی در بحران کرونا معرفی شده است.

علی ابراهیمیان سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد مصادیق جلوه های معلمی اظهار داشت: معلم آموزشگاه شهید عظیمیان، مربوط به عشایر سیار شهرستان، که خود نیز عضو جامعه عشایری است در منطقه قشلاقی مراوه تپه استان گلستان برای شاگردان محروم از اینترنت و تلفن همراه، فرصت آموزش حضوری، مستمرو پایدار فراهم کرده است.

وی گفت: این معلم منتخب کشوری در دره اسماعیل لک طایفه قهرمانلو برای پنج دانش آموز در پنج پایه مختلط تدریس حضوری دارد و از مجموع ۲۹ سال سابقه خدمتی خود را ۱۰ سال در مناطق عشایری تدریس داشته است.

ابراهیمیان افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور فعال برای تدریس در زمان بحران کرونا، که آموزش ها مجازی است، و اینکه وی حتی در زمان تعطیلات و با شرایط کنونی، تدریس حضوری را برای دانش آموزان برگزار کرده از علل انتخاب وی به عنوان معلم برگزیده کشوری بوده است.

شهرستان شیروان هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایری دارد و برای آنان دارای ۶ مدرسه شبانه روزی عشایر، چهار متوسطه اول شبانه روزی، ۲ هنرستان دخترانه و پسرانه و یک مدرسه متوسطه اول عادی در روستای سیرسپرانلوی بخش مرکزی است.

شیروان بیشترین شمار دانش آموزان عشایری را در خراسان شمالی دارد که سال گذشته هزار و ۳۳۳ دانش آموز عشایر در ۱۰۴ آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و شبانه روزی این شهرستان تحصیل می کنند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی