تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی


تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی

وزارت خزانه داری آمریکا چند شرکت و کشتی مرتبط با کره شمالی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ۶ شرکت، از جمله چند شرکت که در چین مستقر هستند و نیز ۴ کشتی را به اتهام آنچه صادرات غیرقانونی رغالسنگ کره شمالی خوانده، تحت تحریم‌های خود قرار داد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: کره شمالی به دور زدن ممنوعیت‌هایی که سازمان ملل متحد بر صادرات زغالسنگ اعمال کرده، ادامه می‌دهد؛ یک منبه درآمد اصلی که به پول‌هایی که صرف سلاح‌های کشتار جمعی می‌شود، کمک می‌کند.

منوچین در ادامه ادعا‌های خود گفت: کره شمالی اغلب از اردوگاه‌های کار اجباری در صنعت معدن خود، از جمله زغالسنگ بهره گرفته و از مردم خود برای پیشبرد برنامه سلاح‌های غیرقانونی بهره می‌گیرد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، کشتی‌هایی که در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار گرفتند، عبارتند از: کام بریج (Calm Bridge) ۲- آسیابریج (Asia Bridge) ۳- لاکی استار (Lucky Star) ۴- استار ۱۸

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده این کشتی‌ها بار‌های زغالسنگ را به شکل مستقیم زا بنادر کره شمالی بارگیری کرده و بار‌های خود را به سراسر منطقه می‌رسانند.

همچنین شرکت‌های باربری دریایی که تحت تحریم قرار گرفته اند، در چین مستقر بوده و شامل شرکت‌های ۱- (Weihai Huijiang Trade Ltd>

پیشتر نیز وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرده بود این کشور «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و نیز دانشگاه بین المللی المصطفی (جامعه المصطفی العالمیه) را تحت تحریم‌های خود قرار داده است.

پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده بود: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) نام «حسن ایرلو» یک مقام سپاه قدس و نماینده ایران نزد حوثی‌های یمن (جنبش انصارالله) را به دلیل فعالیت از طرف سپاه قدس در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد دانشگاه بین المللی المصطفی (جامعه المصطفی العالمیه) را به دلیل تسهیل تلاش‌ها به منظور نیروگیری برای سپاه قدس ایران تحت تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده بود یک شهروند پاکستانی به نام «یوسفعلی مراج» را به دلیل ارتباطش با سپاه قدس ایران تحریم کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی