110 هزار مترمربع آسفالت و بتن ریزی در معابر بانه انجام شد


110 هزار مترمربع آسفالت و بتن ریزی در معابر بانه انجام شد

سنندج - ایرنا - معاون عمرانی و فنی شهرداری بانه گفت: امسال 65 هزار مترمربع آسفالت شامل روکش و لکه گیری و 45 هزار مترمربع بتن ریزی در معابر اصلی و محلات این شهر انجام شد.

کاوه فاتحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روکش و لکه گیری معابر میدان هنر، کوچه‌های کانی، مسیر سازمان آب و فاضلاب تا میدان فرمانداری، محله تکیه خلیفه رضا، کوچه‌های اطراف مسجد نبی، دی تودی و خیابان پیرمراد، معابر اطراف باشگاه صفری انجام و معابر محله مولوی، شهرک بیستون، شهرک لاله و بلوار کردستان نیز آسفالت شد.

وی با اشاره به الحاق ۴۳۳ هکتار به محدوده شهر بانه در سال‌های اخیر ادامه داد: مهمترین اولویت کاری شهرداری در طرح‌های عمرانی آسفالت معابر شهرک‌های لاله، بیستون، گلستان و خیابان ۱۲ متری است.

فاتحی افزود: در برخی معابر حاشیه شهر ساخت و سازها به صورت محدود انجام شده که به لحاظ قانونی شهرداری نمی‌تواند در این محلات خارج از محدوده شهری اقدام عمرانی انجام دهد.

وی درآمدهای ناشی از ساخت و اعتبارات دولتی را مهمترین منابع درآمد شهرداری بانه اعلام کرد و یادآور شد: اقدامات عمرانی به صورت امانی انجام و اعتبارات هزینه شده برای آسفالت و لکه گیری بیش ۳۰ میلیارد ریال بود و ۲۰۰ تن قیر نیز خریداری شد.

معاون عمرانی و فنی شهرداری بانه با بیان اینکه ۴۵ هزار مترمربع معابر شهری بتن ریزی شده، تاکید کرد: برای اجرای بتن ریزی معابر ۲ قرارداد با پیمانکار یکی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و یک قرارداد نیز به صورت دستمزدی به مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۱ متر مربع است، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای سبز امسال احداث شده است.

فاتحی افزود: سرانه فضای سبز در بانه برای هر نفر ۳ متر و ۵۰ سانتی‌متر است و یکی از مهمترین مشکلات این شهر کمبود سرانه فضای سبز است و شهرداری تلاش می‌کند این کمبود را با ایجاد محیط‌های حدید به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: امسال همچنین چهار هزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری معابر و چهار هزار مترمربع عملیات بازسازی پیاده روها در نقاط مختلف شهر انجام شد.

فاتحی یادآور شد: برای اجرای پروژه‌ها در فصل عمرانی سال آینده براساس بودجه، تصمیم گیری می‌شود.

به گفته وی، ادامه کانال محله ترخان آباد تا رودخانه اصلی شهر، اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی شهرک لاله، ادامه طرح بتن ریزی معابر و آسفالت جاده کاروانیان از مهمترین برنامه‌های عمرانی سال آینده شهرداری است.

بودجه شهرداری بانه امسال ۴۰۰ میلیارد ریال بود که ۴۰ درصد به فعالیت‌های عمرانی و ۶۰ درصد بودجه جاری اختصاص دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم