انواع بازدید سایت و تاثیرش روی سئو سایت


انواع بازدید سایت و تاثیرش روی سئو سایت

یکی از مهم ترین کارهایی که صاحبان سایت های مختلف برای بالا بردن رتبه سایت انجام می دهند، افزایش بازدید سایت است. اما این اصطلاح چه معنایی دارد و از چه راه هایی می توانیم آن را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید سایت و بنابراین افزایش رتبه آن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی یا انواع سایت‌ها با آن روبرو هستند. داشتن یک سایت با رتبه خوب، در دنیای مدرن امروزه که بیشتر کارها به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی موفق اولین کاری که باید انجام دهید، طراحی یک وب سایت متناسب با نیازتان است.

اما هر چقدر که سایت خوبی داشته باشید تا زمانی که سایت شما رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب نکند، پیشرفتی در کسب‌وکارتان حاصل نمی‌شود.

چگونه باید رتبه سایت خود را درگوگل افزایش دهید؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که صاحبان سایت‌های مختلف برای بالا بردن رتبه سایت انجام می‌دهند، افزایش بازدید سایت است. اما این اصطلاح چه معنایی دارد و از چه راه‌هایی می‌توانیم آن را افزایش دهیم؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا با این مفهوم و انواع مختلف آن بهتر آشنا شویم.

انواع بازدید سایت و تاثیرش روی سئو سایت

بازدید سایت به چه معنا است؟

بازدید یا ترافیک سایت به معنی تعداد بازدیدکنندگان از صفحات سایت است. ترافیک سایت بر اساس تعداد بازدید از آن اندازه‌گیری می‌شود. به عبارت دیگر هر ورودی به سایت به معنی یک بازدید است، اما باید توجه داشت که منظور از هر ورودی، یک IP است یعنی کاربران با IP متفاوت که به سایت وارد شدند، مورد شمارش قرار می‌گیرند نه تعداد کلیک روی سایت.

ترافیک سایت در دو دسته متفاوت قرار می‌گیرند که نام می‌بریم.

ترافیک بی‌هدف

منظور از ترافیک بی‌هدف تعداد بازدیدکنندگانی است که وارد سایت می‌شوند، اما چون محتوا برای آن‌ها جالب و کاربردی نیست، در کمتر از چند دقیقه از سایت خارج می‌شوند. این دسته از بازدیدکنندگان معمولا از طریق آگهی وارد سایت می‌شوند.

ترافیک هدفمند

منظور از ترافیک هدفمند تعداد بازدیدکنندگانی است که برای هدف خاصی وارد سایت می‌شوند و به مدت طولانی‌تری در سایت می‌مانند. این بازدیدکنندگان معمولا با تایپ دقیق URL در مرورگرهای خود یا موتورهای جستجو وارد سایت می‌شوند.

انواع بازدید سایت و تاثیرش روی سئو سایت

برای افزایش کیفیت نرخ بازدید باید سعی در افزایش ترافیک هدفمند داشته باشیم. در ادامه چند نوع بازدید سایت را برای افزایش ترافیک به شما معرفی می‌کنیم. سرویس دهنگان ایرانی خوبی مثل Bazdidyar این کار را با هزینه اندک برای شما انجام میدهند و شما را از شر کمپین های تبلیغاتی با مبالغ سرسام آور خلاص میکنند.

ارگانیک ویزیت یا بازدید طبیعی

ارگانیک ویزیت به معنی تعداد بازدیدکنندگانی است که از سمت گوگل یا سایر موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شوند و برای آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. به عبارت دیگر ترافیکی که سئو سایت به همراه می‌آورد، همان بازدید طبیعی یا ارگانیک است.

در تعریف سئو نیز باید بگوییم به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که صاحب سایت انجام می‌دهد تا سایت در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو بهتر دیده شود و کاربران آن را بشناسند، مانند تولید محتوا قوی و جذاب، استفاده از کلمه کلیدی طولانی و مرتبط، لینک‌سازی و غیره.

وقتی یک سایت سئو می‌شود و به صفحه‌ نخست موتورهای جستجو می‌رسد، گوگل سایت مورد نظر را به کاربران معرفی می‌کند و به طبع بازدیدکنندگان بیشتری به سایت مراجعه می‌کنند.

البته باید در نظر داشت که پرداخت نکردن هزینه به موتورهای جستجو برای ارگانیک ویزیت به معنای رایگان بودن این بازدید نیست. زیرا صاحب سایت متحمل هزینه‌های برای سئو سایت و در جذب ارگانیک ویزیت شده است.

ارگانیک ویزیت با افزایش رتبه سایت در گوگل ارتباط متقابل دارد (از یک نظر افزایش رتبه سایت باعث نمایش در صفحات نخستین و در نتیجه افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی می‌شود و از دیدگاه دیگر افزایش بازدید طبیعی موجب بالا رفتن رتبه سایت در گوگل می‌شود.)

دایرکت ویزیت یا بازدید مستقیم

دایرکت ویزیت یا بازدید مستقیم زمانی است که کاربر آدرس سایت را مستقیما داخل مرورگر خود تایپ می‌کند و وارد آن می‌شود.

در دایرکت ویزیت یا بازدید مستقیم فرض بر این است که بازدیدکنندگان سایت را می‌شناسند و با وارد کردن مستقیم لینک سایت در مرورگر خود از آن بازدید می‌کنند.

نوشتن URL در بنرهای تبلیغاتی و معرفی سایت از راه‌های گوناگون می‌تواند به افزایش دایرکت ویزیت (بازدید مستقیم) کمک کند.

ریفرال ویزیت (بازدید ارجاعی)

یکی دیگر از انواع بازدید سایت، ریفرال ویزیت یا بازدید ارجاعی است.

اگر لینک سایت یا بعضی از صفحات آن در سایت‌های دیگر قرار داده شود و از این طریق تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد، سایت توانسته است ریفرال ویزیت جلب کند.

به عبارت دیگر ریفرال ویزیت یعنی تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق کلیک روی لینک سایت شما در دیگر سایت‌ها به آن وارد می‌شوند.

وارد شدن از طریق کلیک روی لینک سایت در شبکه‌های اجتماعی نیز نوعی ریفرال ویزیت محسوب می‌شود.

سخن نهایی

علاوه بر بازدیدهای گفته شده در این مطلب (دایرکت ویزیت و غیره) انواع دیگری از بازدید سایت مانند بازدید ایمیلی، بازدید حاصل از همکاری فروش، بازدید تبلیغاتی و غیره وجود دارند که همگی باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه