9 هزار و 364 هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد


9 هزار و 364 هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی 9 هزار و 364 هکتار سکونتگاه غیررسمی و بافت فرسوده در بافت‌های تاریخی، مرکزی و حاشیه شهرهای استان وجود دارد.

ابوالقاسم سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حدود یک ‌میلیون و ۵۱۰ هزار نفر در این سکونتگاه ها ساکن هستند، افزود: ساکنان این مناطق از زندگی خوب و باکیفیتی برخوردار نیستند و این اداره کل هر سال در قالب طرح بازآفرینی اقدام به معرفی این واحدها به بانک ها برای دریافت وام فرسوده می کند.

وی با بیان اینکه سکونتگاه های غیررسمی در تبریز بیشتر به چشم می خورد، اظهار داشت: در این شهر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت‌ ناکارآمد و فرسوده وجود دارد و با توجه به اینکه بیشتر آن ها بر روی گسل تبریز احداث شده برای پیشگیری از بروز خسارت های مادی و جانی در اثر بلایای طبیعی به ویژه زلزله باید جابجا شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا این اداره کل در قالب طرح بازآفرینی شهری اقدام به معرفی واحدها برای دریافت وام بافت فرسوده از بانک ها می کند و هر سال به ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ واحد وام بافت فرسوده اعطا می شود.

سلطانی، با اشاره به اینکه تاکنون برای ۲۷ هزار و ۷۰۰ واحد وام بافت فرسوده اعطا شده است، ادامه داد: از این تعداد برای حدود ۲۲ هزار واحد در ۴ سال اخیر وام بافت فرسوده اعطا شده است.

وی احداث شهرک جوانان در زمینی به مساحت حدود ۱۳۲ هکتار را از پروژه های مهم بازآفرینی در تبریز اعلام و یادآوری کرد: در این شهرک ۳ هزار و ۵۰۰ واحد که قابل افزایش تا ۵ هزار واحد مسکونی است، برای جابجایی ساکنان مناطق بافت فرسوده تبریز احداث می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حدود ۳۲ هزار نفر از ساکنان مناطق حاشیه نشین تبریز باید جابجا شوند، گفت: پروژه ۲ هزار واحدی شهرک طلائیه نیز با همکاری سازمان همیاری شهرداری تبریز در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هکتار در مرحله آماده‌ سازی است که در قالب درجا سازی در جوار بافت حاشیه‌نشین اجرا می شود.

سلطانی، ادامه داد: در سال های گذشته با همکاری این اداره کل و شهرداری تبریز ۱۷۰ واحد در منطقه «اسدگولی» احداث شده و این کار برای احداث ۴۰۰ واحد دیگر نیز ادامه دارد و در این راستا حدود ۱.۶ هکتار در این منطقه برای احداث ۳۵۰ واحد مسکونی تحویل شهرداری شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا پروژه های ۴۵۰ واحدی یوسف‌آباد، ۳۰۰ واحدی انتهای طالقانی، یک هزار و ۶۰۰ واحدی اراضی کرکج، ۶۰۰ واحدی نگین اندیشه و ۶۰۰ واحدی آیمان در این شهر اجرا می شود.

آذربایجان شرقی با بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۳ شهر و شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج