اسم لباس هاتون رو میدونید؟


اسم لباس هاتون رو میدونید؟

اسم لباس هاتون رو میدونید؟ ممکن است این سوال در ابتدا کمی مسخره به نظر برسد، اما واقعیت این است نوشته اسم لباس هاتون رو میدونید؟ اولین بار در روچی. پدیدار شد.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟ ممکن است این سوال در ابتدا کمی مسخره به نظر برسد، اما واقعیت این است که بیشتر ما اسم لباس هایی که می پوشیم را نمی دانیم. گاهی هم یک لباس را با نام اشتباه می شناسیم؛ یا حتی یک اسم را به چند لباس مشابه اختصاص می دهیم.

لباس های زمستانه و پاییزی تنوع بسیار زیادی دارند. برخی از این لباس ها با وجود تشابه ظاهری، اسم های متفاوتی دارند. به طور مثال: بیشتر افراد هودی، سوییشرت و دورس را باهم اشتباه می گیرند و از تفاوت های آن ها آگاه نیستند.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟هودی (hoodie)

هودی یکی از لباس های زمستانی پرطرفدار در بین کودکان و نوجوانان است که معمولا با سوییشرت اشتباه گرفته می شود. در حقیقت هودی هم نوعی سوییشرت است، اما به دلیل طراحی خاص آن (اتصال یک کلاه گشاد) هودی نام گرفته شده است. این نوع لباس بدون زیپ دوخته می شود و دارای یک کلاه نسبتا بزرگ است. در برخی مدل ها در جلوی لباس یک جیب یک تکه نیز دوخته می شود.

این لباس عمدتا با پارچه های تریکو (دورس) دوخته می شود. هودی به دلیل گرم بودن و راحتی در استایل های خیابانی، ورزش، گردش و مسافرت کاربرد دارد. پوشیدن هودی با شلوارهای اسپرت، اسلش و جین یک استایل خاص و زیبا برای شما می سازد.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟

پولیور (Pullover)

پلیور نوعی لباس بافتنی برای بالاتنه است که از پشم، پنبه، الیاف مصنوعی یا ترکیبی از آنها بافته می شود. این لباس زمستانی زیپ ندارد، آستین آن بلند است، و معمولا با یقه گرد یا هفت بافته می شود. پلیورها لباس های فوق العاده گرم و راحتی هستند که برای پوشیدن در زیر کت، پالتو و کاپشن کاربرد دارند.

طراحی پلیور به گونه ای است که نیاز به دکمه یا زیپ ندارد و گشادی یقه آن به اندازه ای است که به راحتی از سر رد می شود. از پلیور می توان در استایل های رسمی، نیمه رسمی و استایل های خیابانی استفاده کرد.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟

سوییشرت (sweatshirt)

سوییشرت یک نوع لباس نیمه گرم برای پاییز و زمستان است. شکل ظاهری آن مشابه هودی است، با این تفاوت که از جلو با یک زیپ طولی باز می شود. سوییشرت در مدل های کلاه دار و بدون کلاه دوخته می شود.

سوییشرت ها از پرطرفدارترین لباس ها در بین ورزشکاران هستند و در استایل های اسپرت کاربرد زیادی دارند. این لباس ها ممکن است دارای دو جیب کناری باشند یا اینکه جیب ها در جلوی لباس دوخته شده باشند.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟پارکا (parka)

پارکا به کاپشن های بلند و کلاهداری گفته می شود که عایق بندی خوبی دارند و لبه کلاه آن ها با یک خز نسبتا ضخیم پوشانده شده است. قد پارکا معمولا از کاپشن های معمولی بلندتر است. پارکا یکی از زیباترین لباس ها در استایل های زمستانه است که علاوه بر زیبایی ظاهری تا حد زیادی بدن را گرم نگه می دارد.

پارکا در اصل توسط مردم آلاسکا، کانادا و گرینلند ساخته شده است تا در در برابر سرما و یخبندان مقاومت بدن آن ها را بالا ببرد.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟پافر (puffer)

پافر نوعی کاپشن با دوخت و طراحی منحصر بفرد است. این لباس های زمستانه از پارچه های چند لایه تهیه می شوند. لایه زیر و روی پافر، پارچه های مخصوص کاپشن یا بارانی است، اما در لایه میانی معمولا یک لایه پشم شیشه قرار می گیرد. روی این  پارچه چند لایه، به شکلی دوخته می شود که شبیه به لحاف پف دار به نظر می رسد.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟

پافرها در سال های اخیر جزو جدانشدنی کالکشن های پاییزی و زمستانی برندهای مطرح جهان هستند. چند لایه بودن این کاپشن ها سبب شده تا قابلیت بسیار زیادی در گرم نگه داشتن بدن داشته باشند. زیبایی پافر در کنار شلوار جین و بوت بلند تکمیل می شود.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟

دورس یقه گرد (dors)

دورس یقه گرد دقیقا هم جنس سوییشرت و هودی است با این تفاوت که کلاه و زیپ ندارد. اسم دورس را به دلیل نوع پارچه ای که برای دوخت آن استفاده می شود بر روی این لباس قرار داده اند. این لباس غیر رسمی عموما برای ورزش یا به عنوان لباس راحتی به کار برده می شود.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟ژاکت (cardigan)

ژاکت هم مانند پلیور نوعی لباس بافت است که از جلو با دکمه باز می شود و پوشیدن آن از پلیور راحت تر است. ژاکت را عموما به عنوان لایه دوم یا سوم لباس های زمستانه و پاییزی می پوشند. نخ استفاده شده در بافت ژاکت معمولا پشم، پنبه یا الیاف مصنوعی است، گاهی نیز از نخ گران بهای کشمیر در بافت ژاکت ها استفاده می شود.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟بلوز(jumper)

بلوزها لباس های گشاد، راحت و نه چندان گرمی هستند که در کنار شلوارهای جین استایل شیک و جذابی ایجاد خواهند کرد. هیچ گونه دکمه، زیپ یا کلاهی در بلوز به کار برده نمی شود. این لباس در عین سادگی زیباست و در استایل کژوال بیشترین کاربرد را دارد.

اسم لباس هاتون رو میدونید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر