50 میلیارد تومان برای بازسازی پل‌های لرستان نیاز است


50 میلیارد تومان برای بازسازی پل‌های لرستان نیاز است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب دیده سیل 98 این استان 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان عباس شرفی اعلام کرد: پارسال بیش از ۴۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ استان به دلیل وقوع سیل دچار آسیب یا تخریب کامل شد که تاکنون کار بهسازی، مرمت و احداث ۱۰۴ دستگاه از این تعداد به اتمام رسیده و ۳۷ پل نیز در حال اجرا است.

وی افزود: برای تکمیل پروژه های مرمت، بازسازی و احداث پل های آسیب دیده ۵۰ میلیارد تومان نیاز است که طی جلسات مشترک با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان مقرر شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کمبود نقدینگی، دست کم ۲۰ میلیارد تومان برای بهره برداری این پل ها اختصاص یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: یک سوم این مبلغ از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص می یابد که درصورت تخصیص به موقع اعتبار و مساعد بودن شرایط جوی، تلاش می شود طرح های اولویت دار تا پایان سال ۹۹ بهره‌برداری شوند.

شرفی اضافه کرد: پل های بزرگ در دست احداث سپهبد شهید قاسم سلیمانی (بابازید)، پران پرویز، حیات الغیب و طاق عباسعلی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا پایان سال تکمیل می شوند و پل های برگلان سوخته و سه سوک نیز اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه طی یک‌ماه آینده تردد روی پل ناصروند خرم آباد برقرار می شود اظهار داشت: دستک پل چشمه سرده در محور خرم آباد _ الشتر به دلیل استحکام پایین مصالح، در سیل سال ۹۸ تخریب شد که تلاش می شود این سازه با مصالح مستحکم احیا و از تخریب آن جلوگیری شود.

شرفی در خصوص آسفالت جاده‌ها نیز گفت: سال گذشته حرکت جهشی در بهسازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی انجام و ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شد که با ادامه این روند، رویه همه محورهای استان تا ۶ سال آینده به روز و ترمیم می شود.

وی با بیان اینکه میانگین روکش آسفالت راه‌های لرستان در سال‌های گذشته کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بوده است اضافه کرد: ۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی محورهای استان از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

وی افزود: همچنین در قالب طرح ملی ابرار نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و در مجموع ۱۴۷ کیلومتر از محورهای روستایی به ویژه در مناطق محروم الیگودرز شن ریزی و ۵۰ کیلومتر آسفالت شده است.

شرفی همچنین با اشاره به آمادگی تیم های راهداری لرستان در زمستان پیشِ رو گفت: به روزرسانی ماشین آلات، دپو شن و نمک به میزان کافی و گروه بندی ۳۰۰ نیروی راهدار جهت آماده باش در ۳۵ راهدارخانه، ۱۴ گردنه مهم و محورهای سیل‌زده به ویژه خرم آباد _ پلدختر انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به فعالیت ۱۸۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر و بیش از ۲۰ هزار راننده در این بخش افزود: بخش حمل و نقل عمومی مسافر در شرایط شیوع کرونا آسیب بسیاری دید که طی مکاتباتی با سازمان راهداری و شهرداری های استان پیگیر کاهش هزینه های این صنف هستیم.

سیل ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد که سهم راه و ابنیه های جاده ای از جمله پل ها از این میزان بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

طول راه‌های لرستان بیش از هشت هزار کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا