ماکو رتبه نخست چالش به وقت ورزش را به خود اختصاص داد


ماکو رتبه نخست چالش  به وقت ورزش  را به خود اختصاص داد

ارومیه – ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان ماکو با اشاره به اینکه در ایام شیوع بیماری کووید 19 چالش به وقت ورزش در رشته ورزش های همگانی در کشور برگزار شد، گفت: این شهرستان رتبه نخست این چالش را در سطح استان به خود اختصاص داد.

ندا اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این چالش ارومیه و سلماس به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: همکاری خوب مردم در این چالش و اعضای هیات ورزش‌های همگانی ماکو و استان، باعث شد تا آذربایجان غربی موفق به کسب مقام سوم کشوری در این چالش شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان ماکو با اشاره به اینکه لیست آسیب دیدگان از کرونا برای واحدهای تابعه از جمله باشگاههای فعال بخش خصوصی و دولتی به صورت چندین مرحله به اداره کل تابعه ارسال شده، ادامه داد: متقاضیان استفاده از تسهیلات مربوط به این طرح می توانند با ثبت نام در سامانه وزارت ورزش و جوانان و سامانه کارای وزارت کار نیز برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی یاد آوری کرد که تعدادی از پرونده های مربوط به طرح جهت دریافت تسهیلات از سوی این اداره تایید و در حال طی مراحل تخصیص وام هستند.

اسماعیلی همچنین به فعالیت هیات های همگانی، کوهنوردی، فوتبال، دوچرخه سواری، بدنسازی و پرورش اندام در دوران محدودیت های کرونایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برپایی پویش های مختلف از جمله "پویش در خانه بمانیم" - " پویش آماده باش ۱ و ۲" - " چالش به وقت ورزش" - "چالش طناب زنی کودکان" - " چالش زنجیره ایروبیک در خانه" - صعودها و همایش های کوهپیمایی با رعایت مقررات بهداشتی و با شیوه نامه های جدید به مبارزه با تنبلی پرداخته و زمینه های گسترش ورزش سالم و مفید را در روز های سخت همه‌گیری این ویروس فراهم کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود محدودیت های موجود فعالیت های عمرانی این اداره به همت و همکاری واحد امور فنی مهندس و عمرانی اداره کل و با همکاری دستگاههای شهرستانی ادامه‌ دارد، افزود: در روز های گذشته میدان چمن مصنوعی با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال افتتاح شد.

وی گفت: درحال حاضر پروژه سالن رزمی طبقاتی در مساحت ۲ هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

شهرستان ماکو با ۳۶ هیات ورزش و ۳۶۰۰ ورزشکار بیمه شده در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید