حلقه های مفقوده در زنجیره فرش و گلیم ایلام باید تکمیل شود


حلقه های مفقوده در زنجیره فرش و گلیم ایلام باید تکمیل شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: حلقه های مفقوده در زنجیره فرش، گلیم و گلیم نقش برجسته باید تکمیل شود تا ارزش افزوده آن نصیب استان شود.

به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی طراحان فرش و گلیم استان ایلام، اظهار داشت: فرش و گلیم نقش برجسته از ظرفیت های ویژه استان هستند که نیازمند توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در همه مراحل هستند.

وی افزود: با وجود اینکه ایلام خاستگاه گلیم نقش برجسته است اما هنوز بسیاری از فرش و گلیم های تولید استان در خارج ایلام پرداخت شده و با اسم و برند غیر ایلام صادر می شوند.

وی بر لزوم توجه به این احیای فرهنگ سنتی در استان حتی در مظاهر شهری تاکید کرد.

کارگزار طرح تکاپو استان ایلام نیز در این نشست گفت: حلقه های زنجیره ارزش در رسته گلیم نقش برجسته مورد بررسی قرار گرفته است.

محمد اوشنی اظهار داشت: اقداماتی که در حلقه های پیشین و پسین در حال انجام است مهمترین اقدام جهت اقتصادی شدن فعالیت گلیم و فرش در استان بشمار می روند.

وی افزود: وجود نقشه های منحصر به فرد در طراحی استان و نیز برند سازی می تواند در معرفی فرش ایلام موثر باشد.

به گزارش ایرنا در این نشست، پیرامون تشکیل انجمن طراحان فرش استان موافقت به عمل آمد و مقرر شد کلاس های آموزشی از هفته آینده شروع شود.

همچنین از تمام علاقمندان و فعالین به این حوزه درخواست شد که راستای همکاری به دبیرخانه تکاپو اداره کار استان مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!