هشدار عضو هیئت رئیسه مجلس به خانه‌داران/ خود اظهاری نکنید، خانه‌تان خالی محسوب می‌شود


هشدار عضو هیئت رئیسه مجلس به خانه‌داران/ خود اظهاری نکنید، خانه‌تان خالی محسوب می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مالکان بیش از یک واحد مسکونی در فاز خود اظهاری در سامانه جامع املاک و اسکان مستنداتشان را ارائه کنند؛ در غیر این‌صورت، خانه آنان به منزله خانه خالی تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود.

هشدار عضو هیئت رئیسه مجلس به خانه‌داران/ خود اظهاری نکنید، خانه‌تان خالی محسوب می‌شود

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید ناصر موسوی لارگانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به لزوم اجرایی‌شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: این قانون در دوره‌های قبلی مجلس بررسی شده بود، اما نتیجه‌ای به دنبال نداشت. در روزهای نخستین مجلس یازدهم یکی از طرح‌های مورد توجه نمایندگان، مالیات بر خانه‌های خالی بود که با فوریت مطرح و قانون پیشین اصلاح شد.

وی درباره آخرین وضعیت تصویب طرح اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: شورای محترم نگهبان ایراداتی به این طرح وارد کرد که پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، این ایرادات با حضور نمایندگان شورای نگهبان برطرف گردید و در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات کمیسیون اقتصادی و شورای نگهبان نمایندگان مجلس و شورا حضور داشتند و ابهامات مطرح شده از سوی شورای نگهبان برطرف شده و به نظر دیگر ایرادی وجود نداشته باشد.

خوداظهاری نکنید، خانه‌هایتان خالی تلقی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهار امیدواری از تأمین زیرساخت لازم توسط وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت کشور و وزارت اقتصاد برای اجرای صحیح و گسترده این قانون گفت: مالکان بیش از یک واحد مسکونی نیز باید در اجرای درست این قانون همکاری کرده و از طریق خود اظهاری در سامانه جامع املاک و اسکان مستندات خود را ارائه کنند که در صورت عدم همکاری، خانه آنان به منزله خالی تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود.

وی افزود: برای مثال اگر فردی به دلایلی دارای خانه خالی زیادی است و از اجاره آن امتناع می‌کند، مشول مالیات خواهد شد؛ اما فردی که برای تحصیل فرزند خود در شهر دیگری خانه خریده با ارائه مستندات می‌تواند از این قانون معاف شود.

موسوی‌لارگانی درباره عدم همکاری دستگاه‌ها در تکمیل سامانه جامع املاک و اسکان گفت: در این که در برخی مواقع قانون نادیده گرفته می‌شود، شکی نیست، اما مشکل مربوط به قانون نیست و اجرای آن ایراد دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به این‌که برای اداره کشور به اخذ مالیات و عوارض نیازمندیم، مسئولین مربوطه باید تلاش بیشتری برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به ویژه در حوزه تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان انجام دهند و مجلس نیز در این مسیر نظارت و پیگیری لازم را همچون مراحل تصویب قانون انجام خواهد داد.

دانشجو/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا