برف و سرما استان سمنان را فرامی‌گیرد


برف و سرما استان سمنان را فرامی‌گیرد

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان، با اعلام هشدار زرد، برای روزهای آینده بارش برف و تداوم سرما در بیشتر نقاط این استان پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایرنا، ایرج مصطفوی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: سامانه بارشی جدید در کنار ادامه فعالیت سامانه قبلی و گذر امواج متناوب تراز میانی جو برای روزهای آینده ناپایداری آب‌وهوایی به دنبال دارد.

وی زمان شروع فعالیت سامانه بارشی را اواخر وقت چهارشنبه عنوان و اضافه کرد: نوع مخاطره این سامانه از نوع بارش برف، مه‌آلودگی و کاهش دید، وزش باد نسبتا شدید و شدید، احتمال کولاک، و تداوم سرما، پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی بیان کرد: بارش باران و برف در ارتفاعات و نواحی شمالی و با شدت بیشتر شمال شرق استان در پی تقویت فعالیت سامانه طی امروز و مه آلودگی و کاهش دید افقی در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نواحی کوهستانی و محورهای شمال، دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: وزش باد نسبتا شدید و شدید به ویژه در نواحی شمالی و شرقی دیگر تاثیر این سامانه است که سرعت وزش باد طی شنبه افزایش می یابد.
وی درباره منطقه اثر ناپایداری های روزهای آینده در استان سمنان گفت: بارش پراکنده باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید و همچنین تقویت فعالیت سامانه بارشی و افزایش میزان بارش برف، وزش باد نسبتا شدید و احتمال کولاک، مه آلودگی و کاهش دید، دور از انتظار نیست.

مصطفوی ادامه داد: روز جمعه بارش پراکنده باران و برف، وزش باد نسبتا شدید و احتمال کولاک، مه آلودگی و کاهش دید و برای روز شنبه وزش باد شدید، مه آلودگی ، پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به لغزندگی، یخبندان، مه آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و نواحی شمالی استان بیان کرد: خودداری از کوهنوردی، لایروبی مسیل‌ها و آبراه‌ها، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

وی گفت: پرهیز از تردد غیرضروری، خودداری از کوهنوردی، لایروبی مسیلها و آبراه‌ها، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها، دیگر توصیه های هواشناسی برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه این سامانه ناپایدار جوی روز شنبه از جو استان خارج می شود، افزود: دمای هوای شهر سمنان امروز بیشینه هفت و کمینه یک درجه سانتیگراد خواهد بود، تا روز یکشنبه دمای برخی نقاط استان مانند رضوان به منفی ۹، میامی و شهمیرزاد به منفی پنج و شاهرود به منفی چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا