وزیر صمت: کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه و مازاد آن به خارج صادر شود


وزیر صمت: کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه و مازاد آن به خارج صادر شود

شفقنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه تاکنون بیش از  یکصد هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی در حوزه صنعت و معدن برای تامین مالی بازار سرمایه مهیا کرده است که اجرای آنها هیچ فشاری به بانک‌ها وارد نمی‌کند. به گزارش شفقنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه پس از بازدید از طرح‌های توسعه فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران افزود: […]

وزیر صمت: کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه و مازاد آن به خارج صادر شودوزیر صمت: کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه و مازاد آن به خارج صادر شود

شفقنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه تاکنون بیش از یکصد هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی در حوزه صنعت و معدن برای تامین مالی بازار سرمایه مهیا کرده است که اجرای آنها هیچ فشاری به بانک‌ها وارد نمی‌کند.

به گزارش شفقنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه پس از بازدید از طرح‌های توسعه فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران افزود: دغدغه‌ای برای صادرات یا تامین هزینه‌ انرژی فولادسازان وجود ندارد و طبق قانون و بر اساس شیوه‌نامه ستاد اقتصادی دولت که کاری خردمندانه و مبتنی بر علم بازار است، کلیه محصولات فولادی باید در بورس، عرضه و مازاد آن به خارج صادر شود.

وی ادامه داد: این اقدام از یک هفته گذشته به مرور شروع شده است و بدنبال تقویت تولید هستیم، بصورتی که امکان عرضه، فروش و تقاضای مشتریان در یک بازار شفاف مانند بورس فراهم شود تا بتوان در همه جای دنیا کالای خود را عرضه کرد.

رزم حسینی ابراز اطمینان کرد که با عرضه کامل محصولات در بورس این امکان وجود دارد که قیمت‌ها در بازار متعادل‌تر و منصفانه‌تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه تاکنون بیش از یکصد هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی در حوزه صنعت و معدن برای تامین مالی بازار سرمایه مهیا کرده است که اجرای آنها هیچ فشاری به بانک‌ها وارد نمی‌کند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در این طرح‌ها که توسط وزارت صمت با همکاری بورس و وزیر اقتصاد در چند ماهه آینده در بورس عرضه می‌شود، مشارکت و در نظام تولید کشور بطور مستقیم سرمایه‌گذاری کنند.

رزم حسینی، مجتمع فولاد مبارکه را بعنوان یکی از شرکت‌های فعال در عرصه بورس توصیف و خاطرنشان کرد: امروز فولاد مبارکه بعنوان یکی از مهمترین صنایع فولادی کشور، اشتغال بالایی را در شرکت‌های تابعه خود در سراسر کشور ایجاد کرده است و با تولید بسیار خوب، درآمد قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی با بیان‌اینکه نظام فولاد کشور تاکنون صادرات خوبی داشته و توانسته است هم نیاز داخل را تامین و هم بخشی از محصولات خود را به خارج صادر کند، تاکید کرد: صنعت فولاد کشور نشان داد که می‌تواند به رفع تحریم‌ها کمک و به تامین مواد اولیه سایر کارخانجات اقدام کند و در این مدت نیز اقدامات خوبی را در این زمینه انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تولید فولاد قبل از انقلاب ۵۰۰ هزار تُن بود، اما امروز به ۲۸ میلیون تُن رسیده و در برنامه ۱۴۰۴ هم به رقم ۵۵ میلیون تُن خواهد رسید و برنامه‌های تولید فولاد کشور بصورت راهبردی تهیه شده و گام به گام در حال اجراست.

وی بیان کرد: امروز از طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه بازدید کردیم و امیدواریم بزودی طرح توسعه خط دوم نورد گرم این شرکت آغاز شود.

رزم حسینی افزود: طرح‌های لازم در این زمینه آماده شده است و نزدیک به یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی در چارچوب برنامه توسعه فولاد مبارکه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به اصفهان علاوه بر حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با فعالان اقتصادی منطقه نیز دیدار و گفت و گو و از گروه صنعتی انتخاب نیز بازدید خواهد کرد.

فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

این مجتمع فولادی با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

این شرکت با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می‌شود.

مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند