نام دانشگاه بیرجند در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت


نام دانشگاه بیرجند در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - دانشگاه بیرجند براساس نظام رتبه‌بندی گرین‌ متریک (2020) نخستین بار در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند گفت: با همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند و با همکاری دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه، نام این دانشگاه اولین ‌بار در فهرست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.

سامان فرزین شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه بیرجند در نظام رتبه‌بندی گرین‌ متریک رتبه ۲۶ کشور را کسب کرد افزود: در این رتبه‌بندی ۹۱۲ دانشگاه از سراسر جهان و ۴۱ دانشگاه از کشورمان حضور داشتند که دانشگاه بیرجند بین دانشگاه‌های جهان رتبه ۶۳۵ را به ‌دست آورد.

وی گفت: این رتبه‌بندی حاصل تلاش تمامی دانشگاهیان است و برای حضور در این رتبه‌بندی، اقدامات دانشگاه توسط دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و شورای راهبری مدیریت سبز به نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک ارسال شد.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای جایگاه دانشگاه در جمع دانشگاه‌های سبز جهان گفت: بنا داریم در ۲ سال آینده (سال ۱۴۰۱) جایگاه دانشگاه را به رتبه ۱۰ دانشگاه‌های کشور ارتقا دهیم.

وی افزود: این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده و از ۶ شاخص کلیدی «محیط زیست و زیرساخت»، «انرژی و تحقیقات اقلیمی»، «مدیریت پسماند»، «آب»، «حمل و نقل» و «آموزش» برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود.

فرزین اظهار داشت: سال‌هاست جهان با مشکلات و مسائل زیاد زیست محیطی مانند گرم شدن کره زمین، کمبود منابع آبی، افزایش گازهای گلخانه‌ای و کاهش منابع طبیعی مواجه است که برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی آموزش عالی و فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

نظام رتبه‎‌بندی گرین متریک با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان براساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه‌ها کرده است.

گرین متریک ابزاری را برای جلب توجه مدیران و سیاستگذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده است که سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی و فهرست مؤسسات برتر در سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403