فوت مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی بسیار کمتر از متوسط کشوری است


فوت مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی بسیار کمتر از متوسط کشوری است

ارومیه- ایرنا- در حالی که رقم فوت مبتلایان به بیماری کووید 19 در کشور، 4.75 درصد است، این رقم در آذربایجان غربی به حدود 3.3 درصد می رسد که نشان دهنده کمتر بودن تعداد فوتی ها نسبت به مبتلایان در این استان است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون متاسفانه سه هزار و ۱۰۰ نفر از ۹۳ هزار مبتلای به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند که نشان دهنده سهم ۳.۳ درصدی فوتی ها نسبت به بیماران است.

علی احمد آقاپور افزود: تعداد فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور نیز حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر است که ۴.۷۵ درصد کل مبتلایان را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش کادر درمانی برای جلوگیری از فوت بیماران مبتلا در مراکز درمانی یکی از عوامل مهم کمتر بودن تعداد فوتی های بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۰۸ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۱۰۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شده اند، بیان کرد: تعداد کل بستری های مربوط به بیماران حاد تنفسی در استان به ۹۳۸ نفر رسید که نشان دهنده روند کاهشی در استان است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: از کل بیماران بستری نیز ۳۹۱ نفر مشکوک به کرونا و ۵۴۷ نفر نیز مبتلا به این ویروس هستند.

آقاپور گفت: در حال حاضر، ۲۶۷ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی تحت مراقبت های ویژه بوده و ۶۰ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از مردم آذربایجان غربی متاسفانه براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که سه نفراز آنان مربوط به مرکز استان بودند.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۷۱ میلیون نفر از مردم جهان به بیماری کرون مبتلا شده و نزدیک به یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایران نیز ضمن ابتلای یک میلیون و ۸۳ هزار نفر، حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ فوت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها