نخستین واحد حامله سرا در شاهین‌دژ راه اندازی شد


نخستین واحد حامله سرا در شاهین‌دژ راه اندازی شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: نخستن واحد حامله سرا به منظور حفظ جان مادران باردار و کودک ساکن در مناطق سخت‌گذر این شهرستان راه اندازی شد.

امین قلندرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتاق اسکان صورت شبانه روزی مادران باردار با تمام امکانات رفاهی ویژه مادران برای خدمات رسانی هر چه بهتر به آنان در بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در مواقع بروز ناپایداری‌های جوی در این شهرستان مشکلاتی برای انتقال بیماران روستاهای صعب العبور به خصوص زنان باردار به مراکز درمانی وجود دارد که با راه اندازی این مکان مشکلات مربوط به این حوزه برطرف خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده مادران باردار که در مناطق کوهستانی و صعب العبور زندگی می‌کنند چند روز قبل از موعد زایمان مادر باردار همراه با یکی از همراهان وی به حامله سرا انتقال و مراقبتهای ویژه در این مکان توسط مراقبین سلامت انجام، تا از بروز حوادث احتمالی برای مادر و جنین پیشگیری شود.

قلندر زاده با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ خانم باردار در مناطق روستایی شاهین‌دژ شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: حامله سرا راه اندازی شده ظرفیت نگهداری همزمان چهار مادر باردار را دارد.که در صورت نیاز تخت های آن افزایش خواهد یافت.

وی مراقبت‌های واحدهای بهداشتی را در سه بخش مراقبت‌های دوران پیش از بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان عنوان کرد و گفت: بانوان می‌توانند برای برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و دریافت آموزش‌های لازم در تک تک این مراحل به واحدها و مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان شهید راثی با ۸۶ تخت فعال تنها بیمارستان این شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !