تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج


بطور کلی، تست های روانشناختی، از جمله ابزارهای موثر و کاربردی برای پی بردن به وضعیت شخصیتی یک شخص می باشد. تست روانشناسی پیش از ازدواج هم از این قاعده مستثنا نبوده و در کنار چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج، میتواند بعنوان یک ابزار موثر در نظر گرفته شود.




تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج

تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج



بطور کلی، تست های روانشناختی، از جمله ابزارهای موثر و کاربردی برای پی بردن به وضعیت شخصیتی یک شخص می باشد. تست روانشناسی پیش از ازدواج هم از این قاعده مستثنا نبوده و در کنار چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج، میتواند بعنوان یک ابزار موثر در نظر گرفته شود.

هیچ کس قادر نیست پیش بینی کند که در آینده زندگی خوب یا بدی خواهد داشت. در چنین شرایطی، استفاده از خدمات مشاوره قبل ازدواج و تست روانشناسی پیش از ازدواج، برای بررسی و ارزیابی میزان تفاهم و سازگاری زوجین بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. بر همین اساس و به منظور معلوم نمودن سطح کیفی زندگی مشترک، میتوان از تست روانشناسی پیش از ازدواج کمک گرفت.

در طول زندگی مشترک، پایبندی و تعهد زوج ها به یکدیگر، از عناصر اصلی پایداری و ماندگاری آن شمرده می شود. بی تردید ، تعهد و پایبندی زوج ها، یک اصل کاربردی و اساسی برای تجربه کردن یک زندگی مشترک موفق و پایدار می باشد. تعهد داشتن زوج ها به یکدیگر، پایه های زندگی مشترک را از آزار بسیاری از مشکلات و معضلات ریز و درشت مراقبت می نماید. برای سنجیدن عیار تعهد و پایبندی دو طرف به یکدیگر، مشاوره پیش از ازدواج راه حل قابل توجه و مفیدی محسوب می گردد.

ضرورت تست های قبل از ازدواج,تست های مشاوره قبل از ازدواج

تست های مشاوره قبل از ازدواج


چرا ازدواج ؟



ذات انسانها به گونه ای خلق شده که تمایل و گرایش به رشد و تعالی در آنها وجود دارد. ازدواج بستری را فراهم می کند تا زن و شوهر به کمک یکدیگر بتوانند مسیر رشد و تعالی را طی نموده و به طرف تکامل پیش بروند. پس رشد و تعالی و رسیدن به تکامل هم یکی از مسائلی محسوب می شود که میتواند با ازدواج حاصل شود.



همه انسانها بگونه ای خلق شده اند که تمایلی به تنهایی ندارند. به عبارتی دیگر احتیاج به کسانی دارند تا به آنها عشق بورزند. ازدواج و وجود فرزندان میتواند آن ها را از تنهایی نجات دهد. انسانها دوست دارند که مستقل زندگی کنند و داشتن استقلال در زندگی برای شان خوش آیند است. ازدواج میتواند یک گام در جهت استقلال شخص از خانواده شمرده شود.



پس تمایل به مستقل بودن هم یکی از مسائلی که ازدواج میتواند راهکاری مناسب برای آن باشد.

حال که با اهمیت این مقوله مهم و حیاتی در زندگی هر فرد اشنا شدیم، می بایست به دنبال راه حلی باشیم تا ازدواجمان به یک ازدواج موفق بدل شود. مشاوره پیش از ازدواج میتواند موجب داشتن یک ازدواج موفق شود.

ضرورت تست های قبل از ازدواج,تست های مشاوره قبل از ازدواج



اهمیت تست روانشناسی قبل از ازدواج

تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج




خیلی از اشخاص این تصور نادرست را دارند که تست دادن بیهوده است و نسبت به آن گارد دارند و یا این که به دلیل هزینه انجام تست تمایلی به انجام آن ندارند لازم است یادآوری کنیم که مجموع تمام هزینه هایی که برای مشاوره و انجام تستها انجام می دهید با هیچ کدام از هزینه های عروسی قابل قیاس نیست و شما برای پایه های زندگی و انتخابتان اموزش هایی را می بینید که در طول زندگی شاید در هیچ جایی و یا در هیچ کتابی نخوانده باشید و بهتر است که با ناآگاهی رابطه را پیش نبرید و تصمیم نگیرید.

تست ها دریچه دید و شناخت شما را نسبت به خودتان و طرف مقابلتان و سبک زندگی تان معلوم میکنند و در اکثر موارد نتیجه های خیلی خوبی داشته است.

ضرورت تست های قبل از ازدواج,تست های مشاوره قبل از ازدواج

تست تفاهم قبل ازدواج


چه چیز ضامن داشتن ازدواجی موفق است؟



مشورت با بزرگان، تحقیق کردن ، پرس و جو از اشنایان از راهکارهای داشتن ازدواجی موفق است، ولی چیزی که انجام آن پیش از ازدواج بسیار اهمیت دارد و تعداد کمی از جوانان به آن اهمیت میدهند، انجام تست ازدواج است. قبل از ازدواج باید فرد بداند که آیا برای ازدواج آمادگی لازم را کسب کرده است یا خیر، آیا می تواند زیر بار مسوولیت ازدواج برود؟ آیا به آن اندازه از بلوغ فکری لازم رسیده است؟ این ها سوالاتی هستند که هر کسی در مورد خود باید جواب آن ها را بداند.

به جز خصوصیت های شخصی که لازمه ازدواج هستند، هنگامی که همسری انتخاب میکنید باید پیش از ازدواج حتماً تست روانشناسی ازدواج را انجام دهید تا نگرش ها، عقاید و توقعات طرف مقابلتان را بشناسید و تا حدودی نسبت به وی آشنایی پیدا کنید.

بسیار مهم است که هر کسی از اهداف، علائق و خواسته های همسر آینده خود آگاه باشد تا در آینده باهم دچار مشکلات نشوند. میزان تفاهم و سنخیت هر فرد با فردی دیگر باید معلوم شود تا چنانچه دو نفر با هم سازگاری نداشته باشند معلوم شود و همینطور دو نفر با اگاهی کامل با یکدیگر ازدواج کنند و زیر یک سقف بروند.

تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین ازدواج



ضرورت تست های قبل از ازدواج,تست های مشاوره قبل از ازدواج

تست ازدواج


در جواب دادن به تست ها دچار وسواس نشوید

تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج



برای این که از تستهای ازدوج نتیجه بهتری بگیرید باید به تستها صادقانه و واقع گرایانه پاسخ بدهید نه ایده‌ال گرا یعنی همانطور که هستید پاسخ بدهید نه آن چه که میخواهید باشید، معمولاً نخستین جوابی که به ذهنتان میرسد درست ترین پاسخ است. سؤال های تست ها به مدل های گوناگون و چند جا تکرار شده پس زیاد درگیر تجزیه و تحلیل سوالات نباشید و نگران نباشید اگر سوالی را اشتباه بفهمید و ….این موارد مسأله و اختلالی در نتیجه نهایی ایجاد نمی کند.

ضرورت تست های قبل از ازدواج,تست های مشاوره قبل از ازدواج

پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج


آیا انجام تست های روانشناسی ازدواج ضروریست ؟



انجام تست های روانشناسی این امکان را به روان شناس متخصص می دهد تا به صورت تخصصی از نیمه های مخفی اشخاص و خصوصیت هایی درونی آن ها باخبر شوند و میزان شباهت ها و تفاوت های اشخاص را دریابند.

در بهترین مراکز مشاوره ازدواج برای افردی که برای مشاوره تخصصی ازدواج مراجعه می کنند پکیج ویژه ازدواج آماده گردیده است که شامل تست های روانشناسی میباشد که اشخاص در شرایط مناسب نزد روانسنج ازدواج در مرکز مشاوره انجام میدهند بهترین تست های روانشناسی ازدواج شامل تست های شخصیت شناسی، تست Neo، تست میلون و چندین تست تخصصی دیگر می شود که به وسیله دکتر روانسنج گرفته شده و تفسیر می شود.

مشاور قبل از ازدواج خوب در جلسات مشاوره از این تست های روانشناسی استفاده نموده و در باره نفاط ضعف و قوت اشخاص با آن ها به گفت و گو می پردازد.

در طی مشاوره قبل ازدواج، مشاور روان شناس درباره باور ها، اعتقادات، باور ها و خواسته های اشخاص در زندگی مشترک با آن ها گفت و گو می کند. یک مشاور پیش از ازدواج خوب در مرکزمشاوره ازدواج اشخاص را برای رسیدن به نقاط مشترک راهنمایی می کند و به آن ها کمک می کند تا با درک حقیقت وجودی یکدیگر به هم نزدیک شده تا بتوانند زندگی مشترک خوبی را آغاز کنند.

مشاور خوب ازدواج به اموزش روش هایی که اشخاص میتوانند با آن مشکلات خود را بر طرف کرده و با یکدیگر به تفاهم برسند، می پردازند. عنوان صحیح احساسات از نظر یک روان شناس خوب میتواند سبب موفق بودن یک زندگی مشترک گردد.

این مطلب در تاریخ شنبه 21 آذر 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
0





نظر شما در مورد مطلب تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن