75 درصد خطوط و انشعابات شبکه گاز ایلام نشت‎یابی شد


75 درصد خطوط و انشعابات شبکه گاز ایلام نشت‎یابی شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: امسال 2 هزار و 950 کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان معادل 75 درصد خطوط و انشعابات مورد نشت‎یابی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی شرکت گاز ایلام، عباس شمس اللهی روز شنبه اظهار داشت: عملیات نشت یابی خطوط لوله، شبکه تغذیه و توزیع گاز با هدف کاهش هدررفت گاز طبیعی، ارتقا سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده های زیست محیطی و با بهره گیری از نرم افزار دقیق نشت یابی به صورت مستمر انجام می شود.

وی افزود: با توجه به گـستردگی شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان و اهمیت کنترل شبکه به منظور بهره برداری ایمن، اجتناب از بروز حوادث، کنترل خطر و جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف گاز طبیعی، نشت یابی شبکه گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی و بصورت مستمر و منظم از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن، ۴۵۰ کیلومتر خط تغذیه فولادی و ۸۶ هزار و ۵۰۰ انشعاب علمک در سطح استان مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفت که معادل ۷۵ درصد کلیه خطوط و انشعابات استان است.

شمس اللهی تاکید کرد: واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام از ابتدای شهریور ماه امسال با استقرار و راه اندازی سامانه هوشمند نشت یابی اقدام به ارسال گزارش ها بصورت آنلاین برای مدیران سیستم کرده که پس از رفع نشتی گزارش مکتوب و مصور آن در سامانه مذکور تغذیه می گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده، بازرسی از همه ایستگاه های تقلیل فشار گاز استان و نیز کنترل کیفی تمامی اقلام پروژه ای با هدف ارزیابی کیفیت و نیز بررسی رعایت استانداردهای لازم در اجرای پروژه ها انجام شده است.

وی از کنترل و مدیریت نشتی ها از طریق سامانه هوشمند نشت یابی به عنوان ابزار مدیریتی در جهت افزایش بهره وری و خدمات دهی به مشترکین نام برد و افزود: بر اساس پایش آمار نشتی های شبکه، تأسیسات و انشعابات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش در تعداد نشتی ها و هدررفت گاز داشته ایم که ناشی از کنترل و پایش دقیق و نیز رفع نشتی ها در کوتاه ترین زمان و براساس فراوانی گزارشات دریافتی نشتی ها از سیستم مذکور بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام تصریح کرد: سال جاری و علی رغم محدودیت های ایجاد شده ناشی از بیماری کرونا، نشت یابی در گروه های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به نشت یابی طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته است.

هم اکنون ۴۵۹ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس