ابراز نارضایتی الجزایر از عادی‌سازی روابط مغرب با اسرائیل


ابراز نارضایتی الجزایر از عادی‌سازی روابط مغرب با اسرائیل

تهران-ایرنا- عبدالعزیز جراد نخست‌وزیر الجزایر روز شنبه با ابراز نارضایتی کشورش از عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی گفت که یک اراده خارجی می‌خواهد رژیم صهیونسیتی را به مرزهای ما نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر،‌ جراد در مراسمی به مناسبت بزرگداشت شصتمین سالگرد استقلال این کشور از فرانسه گفت:‌ الجزایر در خطر است و مورد هدف قرار گرفته است. مسائل جدی در اطراف ما وجود دارد که می‌خواهد ثبات منطقه را متزلزل کند.

وی از اقدام کشور همسایه‌اش مغرب در عادی‌سازی روابطش با اسرائیل و هدف قرار دادن الجزایر ابراز نارضایتی کرد و نخبه‌های سیاسی کشورش را به تلاش و همبستگی برای مقابله با عواقب ناشی از این تصمیم فراخواند.

نخست‌وزیر الجزایر با اشاره به عادی‌سازی روابط میان مغرب و اسرائیل گفت:‌ طبقه سیاسی و فرهنگی کشور باید برای حفظ ثبات کشور تلاش کنند. یک اراده خارجی واقعی وجود دارد که در تلاش است رژیم صهیونسیتی را به مرزهای ما نزدیک کند.

جراد گفت: ما باید مشکلات داخلی‌مان را بین خودمان حل کنیم و با همستگی و برادری تلاش کنیم تا بهترین راه را برای برون رفتن از بحران‌های چندگانه و تلاش‌هایی که کشور را هدف قرار داده ‌اند، پیدا کنیم.

از سوی دیگر، حزب جنبش جامعه صلح الجزایر به عنوان بزرگترین حزب اسلامی این کشور، عادی‌سازی روابط مغرب با اسرائیل را تصمیمی نحس و شوم توصیف کرد و آن را تهدیدی برای کشورهای مغرب عربی و وارد کردن آن به دایره تنش‌ها خواند.

این جنبش همچنین تاکید کرد که این اقدام به معنای کشاندن دشمن به سوی مرزهای ماست و نظام مغرب باید مسئولیت کامل عواقب و نتایج این اقدام شوم را به عهده بگیرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته خبر موافقت مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را اعلام کرد تا به این ترتیب مغرب چهارمین کشوری باشد که طی چند ماه اخیر روابط را با تل‌آویو به طور رسمی عادی کرده است.

پس از اعلام ترامپ، پادشاهی مغرب «محمد ششم» با انتشار بیانیه ای از تماس های دوجانبه رسمی و روابط دیپلماتیک با اسرائیل، در اسرع وقت خبر داد.

این اقدام دولت مغرب با مخالفت مردم ، گروهها ، احزاب و تشکل های مردم نهاد این کشور و گروه‌های مقاومت و شخصیت ها و کشورهای مسلمان روبرو شد.

دوم آبان ماه، ۲۱ شهریور و ۲۳ مردادماه ماه نیز به ترتیب سودان، بحرین و امارات عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام