افتتاح بیش از 43 پروژه ورزش دانشجویی از ابتدای سال جاری


افتتاح بیش از 43 پروژه ورزش دانشجویی از ابتدای سال جاری

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به افتتاح 43 پروژه فضای ورزشی در سال جاری گفت: توسعه فضای ورزش دانشگاهی در دولت کنونی شتاب گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در مراسم مجازی افتتاحیه کنفرانس ملی "تازه‌های علوم ورزش و سلامت" در دانشگاه ایلام، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، به روند توسعه ورزش دانشگاهی در دوره کنونی وزارت علوم اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره ورزش دانشگاهی در سه محور شامل: توسعه زیرساخت‌ها، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی از توسعه مطلوبی برخوردار شد و توفیقات بزرگی حاصل شد.
وی افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها، طرح‌های بزرگ و زودبازده در دستور کار قرار گرفت، که خوشبختانه این طرح‌ها با شتاب خوبی تکمیل شدند و در این راستا در سال جاری ۴۳ طرح در دانشگاه‌های مختلف کشور افتتاح شد و در دهه فجر نیز ان‌شاء‌الله تعداد دیگری افتتاح می‌شود.

دکتر صدیقی، تأمین سلامت جسمی و روحی دانشجویان را یکی از راهبردهای سازمان امور دانشجویان عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی به عنوان سه ضلع پیگیری برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه مسئولیت دارند. از جمله برای شناخت نیازها و ضعف های جسمی دانشجویان، مراکز مشاوره تربیت بدنی در دانشگاه‌ها کار بررسی و ارائه مشاوره به دانشجویان برای رفع مشکلات اسکلتی و قامتی را عهده دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تأثیر پدیده کرونا بر انجام فعالیت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: علی‌رغم شیوع این پدیده و مخاطراتی که برای سلامت روحی دانشجویان به علت خانه‌نشینی به همراه داشته، اما همکاران تربیت بدنی با اتخاذ تدابیر لازم، روش‌های نوینی را برای انجام مسابقات ورزشی و ارائه واحدهای تربیت بدنی پیاده کردند که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفته است.

دکتر صدیقی در بخش دیگر سخنان خود با تمجید از رشادت‌های مردم استان ایلام در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، گفت: نظر به شرایط خاص جغرافیایی استان ایلام، این استان قابلیت‌های منحصر به فردی برای انجام مسابقات و فعالیت های ورزشی و توریسم ورزشی دارد، که باید مد نظر برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در دانشگاه ایلام را مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: با اهتمام ریاست دانشگاه ایلام و همکاران ایشان، طرح‌های خوبی در این دوره در این دانشگاه احداث شد و با تأمین منابع مالی، ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک هم شاهد افتتاح پروژه‌های دیگر در این دانشگاه خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند