آیت الله یزدی در اسلامیزه کردن لوایح قانونی نقشی مهم داشت


آیت الله یزدی در اسلامیزه کردن لوایح قانونی نقشی مهم داشت

حجت الاسلام والمسلمین یزدی با بیان اینکه روحیه انقلابی بسیار بالا و روحیه ولایی بسیار ممتاز از ویژگی های بارز اخلاقی آیت الله محمد یزدی بود، گفت: آیت الله یزدی در اسلامیزه کردن لوایح قانونی نقشی مهم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمود رجبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به شخصیت علمی آیت الله محمد یزدی گفت: ایشان از شاگردان حضرت امام (ره) بود که مورد عنایت ایشان قرار داشت و از آغاز نهضت در دفاع از امام با تمام توان شان در عرصه های مختلف فعالیت داشت و بارها تبعید شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله محمد یزدی مسیر امام راحل را ادامه داد و از اساتید برجسته حوزه علمیه قبل و بعد از انقلاب، رییس شورای عالی مدرسین بود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: آیت الله محمد یزدی در ابعاد علمی نیز فعالیت های ارزشمندی انجام داد و آثار علمی متعددی با توجه به نیازهای نظام تالیف کرد و نگاشت.

وی ادامه داد: ایشان در دفاع از ارزش های اسلامی و پاسخ به شبهات و محور فقهی مورد نیاز نظام اقدامات تاثیرگذاری انجام داد و آثار ارزشمند و مهمی نیز در این خصوص از ایشان منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی گفت: روحیه انقلابی بسیار بالا و روحیه ولایی بسیار ممتاز از ویژگی های بارز اخلاقی آیت الله محمد یزدی بود که همواره ایشان را زبانزد می کرد.

وی با اشاره به سوابق اجرایی و علمی مرحوم آیت الله محمد یزدی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب محور همه نیروهای انقلابی بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مورد عنایت امام راحل قرار داشت و شخصیتی بود که مرجع نیروهای انقلابی محسوب می شد. در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به عنوان شخصیت برجسته حضور داشتند و در دوره ای که نایب رییس مجلس شورای اسلامی بودند، لوایح را در جمع علمای حوزه علمیه قم طرح و بررسی می کردند که این موضوع به سازگاری طرح ها و لوایح با قوانین اسلام کمک می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: آیت الله محمد یزدی یک شخصیت خدمتگزار، دلسوز و حساس نسبت به ارزش ها و آرمان های اسلام، انقلاب و امام بودند و همواره با عشق از ولایت دفاع می کردند.

گفتنی است، آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر پیش بعد از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان