مردم از هرگونه دورهمی در شب یلدا خودداری کنند


مردم از هرگونه دورهمی در شب یلدا خودداری کنند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان از مردم استان خواست: در شب یلدا در خانه خود بمانند و از برگزاری هرگونه مهمانی، دورهمی و مراسم در این شب به طور جدی خودداری شود.

فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برای شب یلدا دغدغه جدی وجود دارد و نباید هیچ‌گونه دید و بازدیدی صورت گیرد.
وی بیان داشت: پس از گذشت سه هفته از تشدید محدودیت‌ها در راستای مقابله با کرونا در سطح کشور و همچنین استان، در حال حاضر هرمزگان به لحاظ شیوع این بیماری در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: تشدید محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در کاهش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسیار تاثیرگذار بوده است.
همتی گفت: از مردم هرمزگان خواستاریم با پرهیز از عادی انگاری همچنان مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از کرونا را انجام دهند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و موارد بهداشتی، از برگزاری هرگونه مراسم، تجمع، مهمانی، دورهمی، مجالس عروسی و ختم به طور جدی پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: در سواحل هرمزگان نیز نباید هیچ‌گونه تجمعی صورت گیرد و نیروی انتظامی همان‌طور که تاکنون نسبت به اعمال محدودیت‌های اقدام‌های مناسبی داشته، همچنان این روند را ادامه دهد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مدیران کل دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این زمینه مسوولیت جدی برعهده دارند و ضمن رعایت اصول بهداشتی، هیچ مراسمی نباید توسط دستگاه‌ها برگزار شود.
همتی گفت: فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید همچنان با قاطعیت، رصد و نظارت لازم در خصوص اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا را داشته باشند و در هر جایی که نیاز بود، برخورد قانونی با تخلفات صورت گیرد.
وی قدردانی از ایثار و تلاش‌های شبانه‌روزی تمامی پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی در سراسر هرمزگان، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم تا در راستای کاهش ابتلا به بیماری کرونا، تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم و در صورت تداوم همکاری خوب مردم و پرهیز از عادی انگاری، میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹، همچنان کاهش خواهد یافت.
استاندار هرمزگان در پایان تاکیدکرد: قرنطینه افراد مبتلا به کووید ۱۹ در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، با همکاری بسیج باید به صورت جدی ادامه یابد و رعایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی