نگرانی از کاهش استفاده از ماسک دربین مردم هرمزگان


نگرانی از کاهش استفاده از ماسک دربین مردم هرمزگان

بندرعباس - ایرنا-ییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در روزهای اخیر و با پایان طرح دو هفته ای محدودیت های کرونایی، میزان استفاده از ماسک در میان مردم هرمزگان بیش از پنج درصد کاهش یافته است.

دکتر حسین فرشیدی روز یکشنبه دراین زمینه افزود: در طول اجرای طرح دو هفته ای محدودیت های کرونا، مردم هرمزگان مشارکت خوبی داشتند و در نتیجه این مشارکت ، در هفته سوم آذرماه شاهد کاهش ۲۶ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان در مقایسه با هفته قبل تر و کاهش ۴۵ درصدی نسبت به دو هفته قبل تر بودیم.

وی افزود: ابتلای بیشتر و همزمان مردم به کرونا نتیجه ای به جز کمبود تخت بیمارستانی، خدمات رسانی کمتر، نیروی بهداشتی و درمانی کمتر و مرگ و میر بیشتر به دنبال ندارد و از همین رو باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تا حد امکان از انتقال و شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری کرد.

کووید ۱۹ ویروسی است که جان بزرگ و کوچک ، ضعیف و غنی برایش فرقی ندارد و تنها هدفش گرفتن جان آدم ها در هر نقطه از این کره خاکی است و تنها راه شکست آن و قطع زنجیره انتقالش، رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

کاش برخی ها به این باور و اعتقاد برسند که زدن ماسک ، ضدعفونی کردن دست، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از خروج غیرضروری از منزل سخت تر از مرگ خود و دیگران نیست که همچنان در رعایت این شیوه نامه ها سهل انگاری می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان