330 نیروی پلیس راه در طرح زمستانه خراسان شمالی مشارکت دارند


330 نیروی پلیس راه در طرح زمستانه خراسان شمالی مشارکت دارند

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: 330 نفر نیروی پلیس راه در طرح زمستانه امسال که با مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان استان اجرایی می‌شود، مشارکت دارند.  

سردار علیرضا مظاهری روز یکشنبه در حاشیه رزمایش ترافیکی طرح زمستانی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح ۷۷ تیم خودرویی، ۱۹ تیم موتوری و ۶۲ نفر نیروی پیاده برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای استان به کار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در قالب اجرای طرح زمستانه انضباط ترافیکی در جاده ها و معابر ارتقا و ایمنی جاده ها هم افزایش یابد.

سردار مظاهری افزود: نیروهای مختلف پلیس راه با همکاری نهادهای مختلف از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، چهار گردنه مهم استان شامل گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه، گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین، گردنه جوزک و گردنه تنگه ترکمن را زیر پوشش خدمات خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶ پایگاه راهداری زمستانه هم در این زمینه آماده خدمات رسانی به مسافران عبوری از استان است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: امید می رود با همکاری مردم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تصادفات در جاده های استان به حداقل برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۶۷ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانه به کار گرفته می شود و ۲۵۶ نفر راهدار نسبت به خدمات رسانی به مسافران آمادگی دارند.

جعفر شهامت اظهار داشت: راهداران استان ۷۱ گردنه برفگیر استان به طول بیش از ۴۴۵ کیلومتر را زیر پوشش خدمات دارند.

وی افزود: سالانه ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن شن و نمک در طرح زمستانه مصرف می شود.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما