استاندار: قیمت گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی یکسان‌سازی شود


استاندار: قیمت گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی یکسان‌سازی شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر یکسان‌سازی قیمت مرغ در استان گفت: برخورد با متخلفان و تقویت نظارت‌ها نقش بسزایی در ایجاد آرامش بازار خواهد داشت.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نظارت خوبی بر بازار انجام نمی‌گیرد اظهار داشت: در امر نظارت‌ها قصور شده و این موضوع باعث تضییع حق مردم شده است.

وی تاکید کرد: این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست که یک جنس در واحدهای صنفی مختلف دارای قیمت‌های متفاوت باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به اعطای صددرصدی نهاده‌های دامی دولتی به واحدهای مرغداری در استان، اضافه کرد: باید از چندگانگی قیمت‌ها جلوگیری شود زیرا عدم توجه به این موضوع موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت و نظام می‌شود.

وی با اشاره بر ضرورت برخورد با متخلفان، نسبت به تکریم تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: از آن جایی که گوشت مرغ معیشت اغلب مردم را تأمین می‌کند با واحدهایی که کارشکنی کرده و گران‌فروشی می‌کنند برخورد خواهد شد.

شهریاری با تأکید بر وظیفه سنگین سازمان جهاد کشاورزی استان در مقابله با واحدهای گران‌فروش و متخلف، افزود: برخی از واحدها با سوءاستفاده از پروانه فعالیت، نهاده‌های دولتی را تهیه کرده و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند بنابراین نظارت‌ها باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه واحدی که نهاده دولتی گرفته نباید قیمت را افزایش دهد گفت: واحدهایی که نهاده‌ها را با ارز دولتی دریافت کرده‌اند متناسب با هزینه‌کرد، قیمت نهایی گوشت مرغ را باید تعیین کنند.

وی با انتقاد از دست‌های پشت پرده در ارتباط با مسائل مربوط به آرد و نان در هفته‌های اخیر نیز اظهار کرد: عده‌ای در داخل کشور دست در دست دشمنان گذاشته و مردم را از دولت و نظام دلسرد می‌کنند و این در حالی است که ۲ برابر میانگین کشور واحدهای نانوایی در استان وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به همسایگی استان با سه کشور و تفاوت قیمت آرد، عده قلیلی اقدام به فروش آرد خام در منطقه و کسب درآمدهای چند ده میلیونی می‌کنند.

شهریاری اضافه کرد: اگر واحد نانوایی تخلف کند بدون هیچ وقفه‌ای پروانه مالک باطل می‌شود و در بحث نان که یکی از ضروریات سفره مردم است با هیچ فردی مدارا نمی‌کنیم.

وی در ادامه بر روان‌سازی، توجه بیش از پیش به معیشت مردم، ایجاد مشوق برای انجام صادرات، تأمین هر چه بهتر میوه شب عید و بهبود وضعیت سورتینگ سردخانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایرنا در یکماه اخیر قیمت گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی، قیمت فزاینده‌ای داشت و تا ۳۶۰ هزار ریال از قرار هر کیلوگرم به فروش رسید این موضوع موجب شد جهاد کشاورزی مرغ منجمد را برای تعدیل بازار عرضه کند که این موضوع باعث شد تا قیمت‌ها مجددا کاهش یابد.

هم‌اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت ۲۱۰ تا ۲۳۰ هزار ریال در بازار ارومیه عرضه می‌شود در حالیکه قیمت مصوب ۲۰۴ هزار ریال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید