حلول روح صدام در اردوغان!


آخرین رهبر متوهم منطقه که چشم به خاک ایران داشت و با گنده گویی تصور می کرد جهان هنوز در حال و هوای عهد باستان است، اکنون جسد اش که حتی معلوم نیست کجا هم دفن شده زیر خروارها خاک خوراک کرم ها و موریان شده است.

نواندیش- پرهام غنی: آخرین رهبر متوهم منطقه که چشم به خاک ایران داشت و با گنده گویی تصور می کرد جهان هنوز در حال و هوای عهد باستان است، اکنون جسد اش که حتی معلوم نیست کجا هم دفن شده زیر خروارها خاک خوراک کرم ها و موریان شده است.

سرنوشت صدام حسین و از همه مهم تر نحوه مرگ اش امروز درس عبرت خوبی برای سلطان قلابی عثمانی است، مردی که مسرور از قدرت پوشالی اش گمان می برد روح سلاطین عثمانی در وی حلول کرده است. اردوغان و جاه طلبی های وی همانطور که پیش تر در مقاله ای با عنوان "ماجراجویی های اردوغان چه بر سر منطقه می آورد؟! دردسر تازه منطقه خواهد بود، کمتر نقطه ای را در سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا، مدیترانه و قفقاز می توان یافت که هدف جناب اردوغان قرار نگرفته باشد.

از زمان آغاز جنگ قره باغ مشخص بود که پیروزی طرف آذری مخاطرات استراتژیکی را برای ما به همراه خواهد داشت و متاسفانه با تحقق این پیروزی و اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور ترکیه مشخص شد که این نگرانی ها پر بیراه نبوده، اردوغان با شور و شعف از پیروزی باکو حالا در حال ارتکاب بزرگترین اشتباه استراتژیک سال های اخیر خودش است، خیال خام هرگونه مداخله در آذربایجان ایران لقمه ای بسیار بزرگ برای آنکارا خواهد بود که بلاشک در گلو رهبران ترک گیر خواهد کرد.

اردوغان امروز به خاطر سیاست های پر مخاطره اش عملا در انزوای کامل قرار گرفته تا جایی که برخی از جمله اندیشکده های صهیونیست معتقدند که هدف اصلی عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب بیش از آنکه مقابله با تهران باشد مقابله با آنکارا است! در این بین ترکیه که می توانست به دلیل منافع مشترک بسیاری که با ایران و روسیه داشت یکی از محورهای پایدار این ائتلاف در برابر غرب باشد و در مقاطعی هم در سوریه همکاری هایی داشت با اظهارات اخیراش قدم در مسیری بسیار اشتباه گذاشته، تنش با ایران آخرین چیزی است که ترک ها در مقطع فعلی به آن نیاز دارند چرا که هرگونه تنشی ترکیه را در انزوا کامل قرار می دهد.

قدرت های بزرگ به ویژه آمریکایی ها و اروپایی ها اگرچه همواره آرزوی تجزیه منطقه را در سر می پرورانده اند، اما همانطور که توسعه طلبی های صدام را بر نتافتند، اقدامات متحد دیروزشان را هم بر نمی تابند پس خیلی زود ممکن است اردوغان را دوباره به لاک خودش فرو برند، جناب اردوغان نباید از مخاطرات امنیتی که در داخل کشورش با آن ها رو به رو است غافل شود، مساله کردها پاشنه آشیل همیشگی ترکیه بوده بنابراین حمایت و تقویت آن ها می تواند آتش دوباره ای به جان ترکیه بیاندازد.

البته که ناامنی در ترکیه یا تقویت کردها در بلندمدت به نفع ما نخواهد بود اما شاید حداقل جناب اردوغان را به خودش بیاورد و متوجه گردد که تنش با ایران و چشم طمع داشتن به خاک ما چه مخاطراتی برایش به همراه خواهد داشت.

بدون شک منافع و نقاط مشترک تهران و آنکارا حداقل در مقطع فعلی بسیار بیش از نقاط افتراق شان است، اما متاسفانه سیاست خارجی غلط ترک ها و عدم عقلانیت لازم در آن حکایت از روزهای پرتنشی را می دهد، آنکارا با ادامه سیاست های فعلی تنها شرایط منطقه و روابط دو کشور را مشکل تر می سازد. خوشبختانه وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی ما به احضار سفیر ترکیه واکنش قاطعی نشان دادند تا طرف مقابل دریابد که تمامیت ارضی ما جای هیچگونه مماشاتی ندارد.

و اما سخن پایانی

اردوغان، علی اف و هم پیاله های داخلی و خارجی شان ضمن اینکه لازم است سری به کتب تاریخی بزنند تا متوجه شوند کدام منطقه از کدام کشور به زور جدا شده این را بدانند که "آذربایجان" سر ایران است، ملت ایران با همه اختلافات داخلی که ممکن است داشته باشند زمانی که پای سرزمین شان به میان بیاید با هیچکس ذره ای سر سازش ندارند، با این اوصاف کاش جناب اردوغان کمی صدام را آینه عبرت خود قرار دهد او آخرین چهره از میان 100 ها حاکمی بود که چشم طمع به خاک ایران عزیز ما را داشت و امروز در گورستان تاریخ دفن شده است.

در پایان این نقشه ایران در سه قرن پیش یعنی زمانی که اجداد مورد علاقه رئیس جمهوری ترکیه بر آناتولی فرمان می رانند و شعر زیبای استاد شیدا در سوگ جدایی ظالمانه مناطق شمالی ایران به خوبی مهر تاییدی بر شعر زیبای سلطان ترک های جهان، سلطان سلاطین رجب طیب اردوغان می زند!

حلول روح صدام در اردوغان!

قاضی اول ، انصافه گل، حکم زمان وئر تازه دن

غصب اولان تورپاقلاری وابسته ی ایران ائله

"قاضی باش، انصاف کن، دوباره حکم بده

سرزمین های غصب شده را وابسته ی ایران نما"

کؤکلمه هجران سازین، دل سوزونو آرتیرما چوخ

وصلدن سال صحبتی گل چاره ی هجران ائله

"ساز هجران را کوک مکن، بر سوز دل میفزای

از وصل سخن بگو،بیا و هجران را چاره کن"

قارداشی قارداشا چاتدیر ، جانی هجراندان قوتار

بو آغیر بیر خسته لیک دیر ، خسته یه درمان ائله

"برادر را به برادر برسان و جان را از هجران برهان

این ناخوشی سختی است، درمانش نما"

نه «شمالی» نه «جنوبی»؟ آت بو چرکین سؤزلری

مولک ایراندیر تماماً، دونیایا اعلان ائله

"چه شمالی؟چه جنوبی؟ این سخنان چرکین را به دور بینداز

به جهانیان بگو همگی سرزمین ایران است"

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد