88 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود شناسایی شد


88 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود شناسایی شد

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی 88 مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا طی 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت: شمار مبتلایان از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان به پنج هزار و 254 تن رسید.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه بیشتر موارد جدید شناسایی شده دارای علایم خفیف و سرپایی بوده و نیاز به بستری نداشتند، افزود: شناسایی موارد جدید براساس توسعه برنامه بیماریابی با هدف شناسایی به موقع و زود هنگام بیماران و جلوگیری از همه گیری بیشتر صورت می گیرد.

وی به افراد شناسایی شده جدید توصیه کرد؛ علاوه بر رعایت اصول و موازین پیشگیری از جمله فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک تا ۲ هفته در منزل استراحت کرده و در طی این مدت وسایل خوراک و استراحت خود را از سایر اعضای خانواده جداسازی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: برای بیمارانی که ایجاد شرایط جداسازی در منزل فراهم نیست، نقاهتگاهی به همت بسیج و اداره ورزش و جوانان مجهز شده تا از آنان در این مکان پذیرایی، اقامت و مراقبت شود.

چمن با بیان اینکه آمار و اطلاعات نشان دهنده شیب نزولی ابتلا، بستری و فوت در شهرستان های شاهرود و میامی است، اظهار داشت: دستیابی به این شیب نزولی به همت مردم ، مسوولان و تلاش همکاران ما میسر شده که باید برای ادامه این روند رعایت اصول بهداشتی هر چه بیشتر استمرار یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده از انتقال ویروس کرونا به موجب برپایی گردهمایی، دورهمی و محفل های خانوادگی اتفاق می افتد، تصریح کرد: موارد جدید شناسایی شده به صورت خوشه ای از بستگان و اطرافیان در برگزاری دورهمی های خانوادگی صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مردم خواست با استفاده از فضاهای مجازی و تلفنی آیین شب یلدا را برگزار کرده و از مراجعه حضوری جهت احترام به بزرگان پرهیز نمایند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون از نظر آلودگی به ویروس کرونا شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۲۴۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۱۹۶ تن رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۳۳ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...