افزایش 6 درصدی محصولات کشاورزی گیلان/ برنج محصول شاخص استان


افزایش 6 درصدی محصولات کشاورزی گیلان/ برنج محصول شاخص استان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با ارتقای زیرساخت های کشاورزی در گیلان شاهد رشد شش درصدی محصولات تولیدی در استان هستیم.

احمد زارع در آیین تکریم مدیر پیشین و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان آستارا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳۰۰ هزار هکتار آن اراضی زراعی و ۱۰۰ هزار هکتار آن اراضی باغی است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط، سالیانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت می شود، ادامه داد: بیشترین محصول استحصال شده از این اراضی برنج است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه فقط یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن برنج از اراضی شالیزار برداشت می شود، افزود: ۷۰ هزار هکتار اراضی مثمر باغی داریم که حدود ۵۲۰ هزار تن انواع محصولات در سال از آنها برداشت می‌شود.

زارع، با بیان اینکه گیلان یک قطب کشاورزی است، خاطرنشان کرد: رونق بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آن مبین این می باشد که در تولید ارتقا وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ارتقا در تولید، در مباحث خاک و آب شاهد ارتقای راندمان هستیم.

معاون جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ارتقای مدیریتی اقدامات شایسته‌ای در گیلان انجام شده است، تصریح کرد: افزایش شش درصدی تولید سالیانه نشان دهنده این است که ارتقای زیرساخت‌ها تاثیر مستقیمی در این زمینه داشته است.

وی از میزان استحصال مرکبات از اراضی باغی استان سخن گفت و یادآور شد: اراضی مرکبات استان حدود ۱۱ هزار هکتار شامل نارنگی و پرتقال است و پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن در یک سال را داریم.

زارع، با بیان اینکه در کنار مرکبات حدود ۷۰۰۰ هکتار اراضی کیوی داریم، اضافه کرد: انتظار می رود در سالجاری ۱۴۰ هزار تن کیوی از این اراضی استحصال شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود درخصوص تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، توضیح داد: در این زمینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیز اعتبار اختصاص یافته است و در این بحث حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری مشمول این طرح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات ایرج شیارکار، مدیر پیشین جهاد کشاورزی آستارا تجلیل به عمل آمد و ساسان کارجویان به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج