پیام تسلیت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ارتحال آیت الله یزدی


پیام تسلیت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ارتحال آیت الله یزدی

در پی ارتحال آیت الله «محمد یزدی» دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در پی ارتحال آیت الله «محمد یزدی»، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

آیت الله «سید نصیر حسینی»، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج طی پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون»

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی»

خبر ارتحال عالم مجاهد، فرزانه ربانی، مبارز انقلابی آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی موجب تالم و تاثر همه علاقه‌مندان و دوست‌داران نظام و انقلاب شد با رحلت این عالم فاضل و مجاهد نستوه، جامعه بزرگ روحانیت کشور و حوزه‌های علمیه داغدار شد.

مرحوم آیت‌الله یزدی یکی از یاران همراه و همیشه استوار و ثابت قدم نهضت امام راحل بود که با روحیه استبداد ستیزی و مواضع هوشمندانه در کوران بحران‌ها، نامی ماندگار در تاریخ نهضت اسلامی به یادگار گذاشت و در کنار مبارزات سیاسی، آثار ارزشمندی در حوزه علوم دینی و فقهی از خود بر جای گذاشت و با گفتار و رفتار خود ولایت مداری ناب را به منصه ظهور رسانید.

اینجانب درگذشت این عالم فاضل و مجاهد انقلابی را به پیشگاه امام عصر (عج)، نایب برحقش مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیت و بیت مکرم و شاگردان ارزشمند ایشان تسلیت می گویم و از درگاه پروردگار عالم برای او علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

پیام تسلیت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ارتحال آیت الله یزدی

** نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، ضایع درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام مهدی روشنفکر به شرح ذیل است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

“اِنّا لِلِه و اِنّا اِلیهِ راجعون”

رحلت عالمِ مجاهد و پارسا آیت‌‌اللّه یزدی موجب تأثر و تألم گردید.

آیت‌الله یزدی شاگرد برجسته‌ی امام خمینی(ره) و یار باوفای رهبری عزیز بودند که چه در مبارزات قبل از انقلاب و چه در مجاهدت‌های پس از انقلاب هرگز عقب ننشستند و از هیچ کوششی دریغ نکردند و بلاشک از خواص اصیل و بابصیرت بودند.

ایشان خدمات ارزشمندی را به انقلاب عرضه داشتند که حضور و سابقه آن عالم بزرگوار در قوه قضاییه، شواری نگهبان، مجلس خبرگان رهبری ودیگر مسئولیت‌های خطیر، تایید کننده‌ی حضور موثر ایشان در تاریخ پرافتخار انقلاب است.

بدون شک خدمات صادقانه ایشان به انقلاب هیچ‌گاه از اذهان ملت قدر‌شناس ایران پاک نخواهد شد.

اینجانب رحلت و فقدان آن اندیشمند بزرگوار و روحانی مبارز را به ملت شریف ایران، جامعه‌ی روحانیت و بیت معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجز جلیل مسئلت دارم.

***امام جمعه شهر پاتاوه نیز با صدور پیامی، این ضایعه بزرگ را تسلیت گفت.

متن پیام «سید رحمت الله سیادت» به شرح ذیل است:

«باُِسمه تعالی»
«انالله و اناالیه راجعون»
سلام علیکم: با نهایت حزن و اندوه اعلام می دارد حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، عضو فقهای محترم شورای نگهبان در چند دوره، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو جامعه روحانیت مبارز ایران، رئیس اسبق قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی طی چند دوره، ساعاتی پیش به رحمت ایزدی رفت و روحش به ملکوت اعلی پیوست.
درگذشت این عالم وارسته، مجاهد خستگی ناپذیر و ولایت مدار و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را به ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای، علمای اعلام، شورای محترم نگهبان، قوای سه گانه مملکت، حوزه های علمیه کشور و جامعتین مدرسین و روحانیت مبارز، خانواده محترم و مکرم ایشان و شاگردان و دوستداران آن مرحوم تعزیت و تسلیت عرض می نمایم.
از خداوند قادر متعال برای مرحوم مغفور حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی غفران و مغفرت و برای کلیه بازماندگان، مصیبت دیدگان و عزاداران ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت می کنم.
خداوند منان روح پرفتوح و تابناک این فقید سعید را با اولیاء و اوصیاء خودش محشور گرداند. آمین یا رب العالمین‌.

آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

او یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از او تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست پیشین قوه قضائیه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت‌های آیت الله یزدی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را بر عهده داشت.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک