رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!


رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!

امروزه تاثیر رنگ ها روی ذهن و جسم انسان بر کسی پوشیده نیست در واقع رنگ ها می توانند روی انرژی ذهن انسان و احساسات و عواطف انسانی تاثیر گذاشته یا حتی تاثیرات فیزیکی چشمگیری بر بدن انسان ایجاد کنند.سنت انتخاب رنگ سال،...

امروزه تاثیر رنگ ها روی ذهن و جسم انسان بر کسی پوشیده نیست در واقع رنگ ها می توانند روی انرژی ذهن انسان و احساسات و عواطف انسانی تاثیر گذاشته یا حتی تاثیرات فیزیکی چشمگیری بر بدن انسان ایجاد کنند.سنت انتخاب رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می گیرد این عمل یک نوع کارکرد روانکاوانه هنر و سبک زندگی برای آرامش انسان و ایجاد صلح در دنیا است. یکی از رسومی که مردم سراسر دنیا بر سر آن توافق دارند و سعی می کنند در گوشه ای از زندگی خود آن را به کار ببندند در واقع سنت استفاده از یک رنگ خاص در سال آینده بدین منظور است که اتفاقات بد سال گذشته از زندگی شان رخت بربندد و شانس زندگی پر از آرامش شامل حال شان شود.

رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!
شرکت Pantone به عنوان شرکتی مرجع و معتبر جهانی در زمینه رنگ است که این شرکت بیش از ۴۰ سال است که با محصولات، خدمات و تکنولوژی پیشرو خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگها و ایجاد خلاقیت است.
پنتون سیستم تطبیق رنگ خود را به سایر صنایع حساس به رنگ مانند تکنولوژی دیجیتال، فشن، مصنوعات، طراحی داخلی و معماری و نقاشی بسط و گسترش داده است و امروزه در سرتاسر دنیا به عنوان زبان استاندارد تعیین رنگ و سیستمی برای تولید رنگ استاندارد شناخته شده است.
این موسسه هر ساله نزدیک سال نو میلادی رنگ سال را اعلام می کند و امسال هم طبق معمول هر ساله کمپانی پنتون، دو رنگ خاکستری (Ultimate Gray ) و زرد (Illuminating) را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. معاون این کمپانی گفت : این رنگ ترکیبی است که بیانگر انعطاف‌پذیری، امید به زندگی پس از سختی و خوش‌بینی و امید است که ما به آن نیاز داریم.
رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!
می‌توان هدف و وظیفه سالانه مؤسسه رنگ پنتون را پیش بینی رنگی که به بهترین وجه سال آینده را منعکس می‌کند، عنوان کرد، به عبارت دیگر اگرچه پنتون به دلیل پیش بینی و تعیین رنگ شناخته شده است، اما گزینش رنگ بر پایه داده‌ها انجام نمی‌شود، بلکه با توجه به اینکه به دنبال چه هستیم؟ به چه چیزی نیاز داریم؟ و ویژگی‌های روانشناختی آن رنگ چیست که می‌تواند آنچه را که به دنبال آن هستیم به ما ارائه دهد؟ ” و از طریق وضعیت جهان در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود. سال ۲۰۲۰ سال سخت و آشفته‌ای در تمام دنیا بود، بنابراین عجیب نیست که مؤسسه رنگ پنتون دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است، این انتخاب نشان دهنده بلاتکلیفی نیست بلکه می‌تواند یک استعاره باشد: نور انتهای تونل!
رنگ زرد روشن انتخاب شده توسط موسسه پنتون با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک زرد درخشان، سر زنده و با نشاط است، رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید.
رنگ خاکستری کامل با کد رنگی PANTONE 17-5104 نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه است که پایه محکمی ایجاد می کند. این رنگ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به ما تلقین می کند.
رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!
ترکیب زرد و خاکستری با جسارت بخشیدن به روحیه، نیاز درونی به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن صدای ما را برجسته تر می کند. ترکیبی که به بینش، نو آوری و شهود گره می خورد، احترام به خرد، تجربه و هوش، بازسازی را الهام می بخشد و ما را به سوی روش های تفکر و مفاهیم جدید سوق می دهد.رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!

لوری پرسمن، معاون رئیس مؤسسه رنگ پنتون گفت: هیچ رنگی نمی‌تواند معنای لحظه را درک کند؛ همه ما فهمیدیم که به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و همه ما درک عمیق‌تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم.
جالب است بدانید برای توصیف این دو رنگ به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ ، مجله architecturaldigest.com این چنین بیان شده است:
” خاکستری، زنبور عسل کارگر است و زرد، ملکه! “
همچنین مجله time.com نیز بیان داشته است:
” تعامل دو رنگ ایده آل با یکدیگر که پیامی از قدرت و امید را به همراه دارند و باعث نشاط آدمی می شوند. “

رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!رنگ سال 2021 پنتون،بیانگر امید به زندگی پس از سختی!

تحریریه دکوبوم

منبع:آرل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!