فرماندار آستانه اشرفیه : نظارت بر اجرای محدودیت های کرونا تشدید شود


فرماندار آستانه اشرفیه : نظارت بر اجرای محدودیت های کرونا تشدید شود

رشت-ایرنا-فرماندار آستانه اشرفیه گفت: کلیه متولیان اجرایی در این شهرستان ، نظارت خود را بر چگونگی اجرای طرح محدودیت های کرونا تشدید و با متخلفینی که این محدودیت ها را نادیده می گیرند برخورد قانونی انجام دهند.

حمید رضایی روز دوشنبه در پنجاه و دومین جلسه مدیریت پیشگیری و قرارگاه عملیاتی بیماری کرونا ، بی تفاوتی در مقابل ویروس کرونا را از خطرهای جبران ناپذیر برای جامعه دانست و افزود: ابلاغ محدودیت های کرونا با هدف پیشگیری از شیوع و کاهش ابتلاء به ویروس کرونا صورت گرفته بنابراین ضروری است تا عموم مردم در این خصوص حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از چگونگی و نحوه اجرای این محدودیت ها در برخی مکان ها اظهار داشت: متاسفانه با توجه به تاکیدات صورت گرفته ، شاهد آن هستیم که در برخی مکان ها محدودیت های کرونا به درستی رعایت نشده و مورد توجه قرار نمی گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه نظارت بر نحوه اجرای این محدودیت ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود افزود: ضروری است تا با تشکیل تیم های ویژه نظارتی در مناطق شهری و روستایی این منطقه ، نظارت بر اجرای محدودیت های کرونایی افزایش یابد .

وی اجرای دقیق محدودیت های کرونایی را در قطع زنجیره انتقال کرونا موثر دانست و یادآور شد: برخی از افراد ناقلین بی علامت اند که اگر دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا چون استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده را رعایت نکنند می توانند این بیماری را به دیگر افراد جامعه انتقال دهند.

وی با بیان اینکه مردم از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند یادآور شد: همچنین انتظار می رود عموم مردم ضمن استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی ، از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به اجرای طرح مراقبت خانه به خانه ( طرح شهید قاسم سلیمانی ) در این شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ، بیش از ۱۶ هزار خانوار شهری و روستایی در این منطقه غربالگری شده اند.

به گفته رضایی همچنین در این طرح ۲۲ هزار ماسک رایگان نیز در بین مردم منطقه توزیع شده ، ضمن آنکه ۷ واحد قلیان سرا و چای خانه نیز به علت عدم رعایت محدودیت های کرونا ، در این شهرستان شناسایی و پلمپ شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!