28 کارگاه مجازی آینده پژوهی در کانون پرورش فکری همدان برگزار می‌شود


28 کارگاه مجازی آینده پژوهی در کانون پرورش فکری همدان برگزار می‌شود

همدان _ ایرنا _ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، از برگزاری 28 کارگاه مجازی با موضوع «مساله شناسی و آینده پژوهی» ویژه اعضای کانون در این استان خبر داد.

«بهناز ضرابی زاده» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کارگاه مجازی با شعار «از مساله شناسی تا آینده پژوهی» در قالب ۲۶ عنوان برنامه آموزشی در حوزه کودک و نوجوان با حضور اساتید برجسته حوزه پژوهش به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا و نبود شرایط مناسب برای حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون، برنامه ها و فعالیت‌های هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به صورت غیر حضوری و برخط (آنلاین) اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: معرفی چهره های شاخص علمی و پژوهشی با محوریت شهدای هسته ای به ویژه شهید محسن فخری زاده با حضور اعضای نوجوان کانون از جمله برنامه های پژوهشی کانون در استان همدان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، گفت: انجام گام به گام پژوهش و تحقیق در مورد نمادهای یلدایی، بناهای تاریخی همدان، آیین های سنتی، غذاهای بومی و محلی و سنت های شب چله در استان همدان از جمله محورهای اصلی برگزاری کارگاه های مجازی کانون است.
ضرابی زاده، معرفی عضو پژوهشگر( برگزیده) استان، معرفی کتاب های پژوهشی توسط نوجوانان و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از دیگر برنامه های پژوهشی کانون فکری کودکان و نوجوانان استان همدان است که اجرای آنها در مدت یک هفته برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، نحوه استفاده از کتاب های مرجع در فضای اسکای روم برای اعضا و همچنین مراحل اقدام پژوهی به زبان ساده نیز در کارگاه های مجازی بزرگداشت هفته پژوهش کانون فکری استان همدان آموزش داده می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اجرای ویژه برنامه «چرا و چگونه» با انجام چند آزمایش ساده توسط کودکان و تهیه کلیپ «چیستان های علمی» در راستای پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت های پژوهش محور کانون در این استان است.
ضرابی زاده افزود: برگزاری مهرواره «یک پژوهش یک فیلم» در کانون مرکز اسدآباد، معرفی «پژوهشگران نوجوان در حوزه نجوم» توسط مرکز کبودرآهنگ و تقدیر از اعضا پژوهشگر در کانون مرکز استان نیز از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده به منظور گرامیداشت هفته پژوهش در مراکز کانون پرورش فکری شهرستان‌های استان همدان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، برگزاری مسابقات پژوهشی ویژه اعضا و کلاس های ادبی و کارگاه های هنری را از دیگر برنامه های کانون ذکر کرد و گفت: تمامی برنامه های پژوهشی ۲۴ تا ۳۰ آذر ماه با محوریت اعضا کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۲۸ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۱ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403